Idræt

Hvordan bør Peter og Maria træne. Er det fornuftigt, at de træner sammen?

18. juni 2015 af bolettemille (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej jeg sidder men en case og mangler svar til et enkelt spørgsmål håber nogen kan hjælpe 

Case: 

Peter på 23 og Maria på 19 er begge medlemmer af Odense Atletikklub. Peter løber 100m, er 185cm høj, vejer 85kg og har en maksimal iltoptagelse på 4250ml O2/min. Maria løber 10000m, er 175 cm høj, vejer 55kg og har et kondital på 68. De er lige blevet kæresker, hvilket passer mint så kan de træne sammen.

En dag beslutter de sig for at konkurrere i to forskellige løbedisipliner. først løber de 5000m på en rundstrækning i skoven rundt om atletikstadion, og derefter gælder det den 200m.

De er begge med i den danske elite inden for hver deres disiplin og har bl.a. deltaget i kurser om mentaltræning i forbindelse med nogle Team Danmark komsammener. De planlæggger at stoppe når de fylder 25 år, for det gør alle deres venner. 

De to løbere ønsker at forsætte den sundelivstil og livstilssygedomme er ikke noget for dem. "hvad skal vil gøre Peter? Jeg vil ikke op i den str. 48 med balder som vådt wienerbrød og en hel stribe fedtsugninger, når jeg stopper?", siger Maria med tårer i øjnene.

spørgsmål: 

Hvordan bør Peter og Maria træne. Er det fornuftigt, at de træner sammen? 


Skriv et svar til: Hvordan bør Peter og Maria træne. Er det fornuftigt, at de træner sammen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.