Tysk

Tysk, to hurtige spørgsmål

19. juni 2015 af macby11 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej!

Er igang med at forberede mig til den mundtlige prøve i tysk, og derfor er jeg gået igang med at kigge mine gamle notater igennem og jeg er desværre stødt på nogle problemer.

1) Hvordan skriver man: Jeg elsker at rejse

Hedder det: Ich liebe zu reise eller ich liebe es zu reisen?

2) Hvordan siger man: Jeg elsker at rejse, idet jeg får lov til at opleve en masse kultur og natur

Ich liebe zu reisen, weil ich die natur und kultur erleben kann.

På forhånd tak


Brugbart svar (1)

Svar #1
19. juni 2015 af Akhi123 (Slettet)

Ich liebe es zu reisen betyder 'jeg elsker det til rejse'. Den første var rigtig.

Det andet spørgsmål er rigtigt nok. Held og lykke med din eksamen


Svar #2
19. juni 2015 af macby11 (Slettet)

Hvor højt er niveauet egentligt til den mundtlige eksamen i tysk..Altså hvad regner de med at man kan? Regner de med korte svar eller meget uddybende? Er nemlig på jagt efter en høj karakter..


Brugbart svar (1)

Svar #3
19. juni 2015 af Stygotius

Jeg elsker at rejse  =  "Ich liebe das Reisen"

Jeg elsker at rejse, idet jeg får lov til at opleve en masse kultur og natur

=  Ich liebe das Reisen, weil es mir ermöglicht, Natur und Kultur der Menge zu erleben.

.....eller også (næsten) det som du har skrevet.


Brugbart svar (1)

Svar #4
19. juni 2015 af OliverHviid

Ad #2

Nu trak jeg ikke selv tysk, men jeg vil ikke mene at niveauet er ret højt når vi taler om folkeskolen. Min tysklærer sagde i hvert fald at hvis man bare har nogenlunde styr på verbernes placering, og man formulerer sig med korte simple sætninger, så er der en stor chance for at man kommer ud med en nydelig karakter.


Svar #5
20. juni 2015 af macby11 (Slettet)

#4

Så de lytter fx ikke rigtig efter om du siger der istdet for dem..? 


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. juni 2015 af OliverHviid

Altså som jeg skrev: Jeg var ikke selv oppe i tysk. Det eneste jeg ved, er at min tysklærer har sagt at hvis verbernes placering er nogenlunde korrekt, og man husker på at lave korte og simple sætninger, så skal det nok gå, men selvfølgelig vil det trække op hvis man har styr på kasus.


Skriv et svar til: Tysk, to hurtige spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.