Almen studieforberedelse (AT)

AT eksamen!!

19. juni 2015 af flowergirl0 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hvor meget problemstillinger skal man vælge og snakke om? Man skal vel ikke gennemgå alle dine problemstillinger?


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2015 af pellele (Slettet)

Lige netop dette er jeg også interesseret i at vide


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. juni 2015 af OnceUponATime

Du kunne sige, at du vil springe de redegørende problemstillinger over...

Eller du kan gennemgå dem alle..

Eller du kan gennemgå din problemforumulering... Altså de tre spørgsmål (redegørende, analyserende, vurderende)


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. juni 2015 af K92H (Slettet)

Du kan tage udgangspunkt i én af dine problemstillinger og uddybe den (i form af nyt materiale). Det er smartest, hvis det er en analyserende eller diskuterende/vurderende.


Svar #4
20. juni 2015 af flowergirl0 (Slettet)

hvad hvis man ikke har nyt materiale?


Brugbart svar (0)

Svar #5
20. juni 2015 af OnceUponATime

#4 Så får du højst sandsynligt ikke en særlig høj karakter...

At handler om at vise, at man har arbejdet videre, siden man afleverede sin synopsis.


Svar #6
20. juni 2015 af flowergirl0 (Slettet)

 problemet er, at jeg ikke kan finde noget mere og uddybe til det. Så synes det svært. Det er da ikke et krav at man skal?


Brugbart svar (0)

Svar #7
20. juni 2015 af OnceUponATime

Nej det er slet ikke et direkte krav.. Men idet AT også handler om at man viser, at man har arbejdet videre siden man har afleveret synopsen, stiller de det krav, at du viser at du har arbejdet videre... Og det gør man typisk ved at finde noget nyt.. En ny vinkling.. Et nyt fund... Nogle nye statistikker...


Brugbart svar (0)

Svar #8
20. juni 2015 af K92H (Slettet)

#6

 problemet er, at jeg ikke kan finde noget mere og uddybe til det. Så synes det svært. Det er da ikke et krav at man skal?

Din synopsis er en slags kladde, en ufærdig opgave, som du til eksamen skal ind og forsvare og dermed fremvise nye undersøgelser. F.eks. i form af en ny kilde eller måske en ny teori, som kan underbygge noget af det, du i forvejen har skrevet i din synopsis. 


Svar #9
21. juni 2015 af flowergirl0 (Slettet)

skal man nævne, at man har fundet en ny teori? eller lade være? 


Svar #10
21. juni 2015 af flowergirl0 (Slettet)

og skal man selv ligge op til dialog, eller gør de det? 


Brugbart svar (0)

Svar #11
21. juni 2015 af OnceUponATime

Hvad mener du med en ny teori?

Nej du behøver ikke lægge op til debat. Du skal bare fremlægge det du nu skal, og om de har spørgsmål er op til dem..


Svar #12
21. juni 2015 af flowergirl0 (Slettet)

Okay! Super. Jeg læste bare at man kunne komme med forslag til dialogen efterfølgende. Det jeg mener end ny teori er i form af hvis man har fundet nyt materiale, altså tror måske jeg vil inddrage en ny teori som jeg ikke har nævnt i den afleverede synopsis. Tæller det som ny materiale ? I så fald ja skal man så nævne det til eksamen?

Brugbart svar (0)

Svar #13
21. juni 2015 af K92H (Slettet)

Ja, altså f.eks. havde jeg psykologi som ét af fagene, og der havde jeg indraget en ny teori (som jeg ikke havde nævnt i min synopsis), som jeg så beskrev hvad gik ud på, og hvorfor den var relevant for mit emne.


Skriv et svar til: AT eksamen!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.