Almen studieforberedelse (AT)

Metoder i Engelsk og samfundsfag?

20. juni 2015 af cillemuss (Slettet) - Niveau: B-niveau

Er ikke helt sikker på, at jeg har forstået metoder indenfor AT, jeg skriver i fagene engelsk A og samfundsfag B niveau.

Dette lyder som et meget generelt spørgsmål, men hvilke metoder kan benytte indenunder engelsk og henholdsvist samfundsfag? 

Mvh Cecilie


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. juni 2015 af itme (Slettet)

Hej

I engelsk er der en masse analysemodeller til tekster alt efter hvilken slags det er (artikel, roman, short story, endda film osv), så metoden der er at analysere et eller andet materiale vha. af en de analysemodeller. 

I samfundsfag kan man bl.a. benytte en kvantitativ eller kvalitativ metode, her står der bl.a. mere om dem http://www.jyskanalyse.dk/index.php/kvalitativ-kvantitativ Man kan også benytte modeller og samfundsvidenskabelige teorier som et redskab i ens analyse/undersøgelse 


Svar #2
20. juni 2015 af cillemuss (Slettet)

Hvad hvis jeg har snakket om en dokumentar, men ikke rigtigt er gået så meget i dybden med den alligevel? :) 

SKAL man gå helt i dybden med alting, eller er det fint at holde det på et basalt niveau? 

-på forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. juni 2015 af itme (Slettet)

Jeg tænker du skal gå i dybden med den og analysere den :-)


Skriv et svar til: Metoder i Engelsk og samfundsfag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.