Andre fag

hvad er formålet?

21. juni 2015 af zartorium (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej.

Jeg beundrer nogen gange, hvad formålet er ved at gå på gymnasiet?

Har søgt inde på google, men uden held.

Jeg har mine tanker om det, men jeg ville hører ad, hvis i har en måde at forklare det på. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. juni 2015 af Stats

Et mellemled mellem folkeskole og universitet.

Det giver adgang til universitetsuddannelser.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. juni 2015 af K92H (Slettet)

Som #1 skriver, giver en studentereksamen dig adgang til rigtig mange videregående uddannelser bl.a. universitetsuddannelser. Udover det, er du bedre stillet med en studentereksamen, hvis du f.eks. skal ud og finde et arbejde.

Og oven i det får du en fin hat og får lov til at køre rundt og skabe dig åndssvagt, når du er blevet student ;)


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. juni 2015 af Stats

#2

Og oven i det får du en fin hat og får lov til at køre rundt og skabe dig åndssvagt, når du er blevet student ;)

Var der ikke nogen politikkere der snakkede om denne tradition skulle forbydes? :-) 

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. juni 2015 af K92H (Slettet)

Forbydes? Det tror jeg ikke. Jeg tror du tænker på den debat, der var omkring vognkørsel for andre uddannelser. Der er nemlig andre uddannelser, der kan få en hue, som mente, at de også havde lov til at køre i vogn, hvortil politiet (tror jeg) ikke ville give tilladelse til dette. Studenterne (STX, HHX og HTX) har altid haft lov og fortsætter med at have lov til denne tradition.


Svar #5
22. juni 2015 af zartorium (Slettet)

Er der brug for dette mellemled? hvad hvis man kunne fortsætte på det man nu gerne vil lave istedet for at tage over 10 fag og halvdelen skal du ikke bruge alligevel. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
22. juni 2015 af Jerslev

#5: almen dannelse spiller selvfølgelig også en rolle. I vores moderne samfund er det kun en fordel at befolkningen er oplært i mange emner fremfor meget få.

Hvad nu, hvis man ikke ved, hvad man vil lave som "stor". Hvem skal så afgøre hvilke fag, man skal have i gymnasiet?
- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #7
01. juli 2015 af mette48

#5 Der er ingen der forhindre dig i ikke at gå i gymnasiet og i stedet søge en uddannelse du har lyst til et andet sted.

Til nogle uddannelser forventer man en bestemt baggrundsviden, som det er muligt at få i gymnasiet, men man optager også folk efter  "kvote 2", som har deres bagrundsviden andre steder fra.


Skriv et svar til: hvad er formålet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.