Studievejledning

Skoletræt?

22. juni 2015 af Copernicium (Slettet)

Hej jeg går i 1g på stx og har meldt mig ud og meldt mig til hf-enkeltfag efter sommerferien.

Lige nu føler jeg mig mega skoletræt og kan næsten ikke overskue at lige meget hvad kommer min gymnasietid til at tage to år mere, hvad kan man gøre? mangler energi og noget livsglæde..


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juni 2015 af anonym000

ad "mangler energi og noget livsglæde.."

På de fleste uddannelsesinstitutioner er der ansat psykologer. Jeg vil anbefale dig at tage forbi en psykolog og få en snak med vedkommende. Det vil kun gå ned af bakke, hvis du ikke får noget hjælp.

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. juni 2015 af dannysannem

en anden mulighed var at tage en snak med en UU-vejleder om et højskoleophold for at genfinde motivationen for uddannelse


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. juni 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hvis to år mere virker overskueligt, så må ud spørge dig selv om hvorfor du vil have en studentereksamen. Er det for at læse videre, ja så har du jo et problem. Nogle år uden for det "normale uddannelsessystem", er bestemt en mulighed, hvad enten du vil rejse, arbejde, højskole, erhvervsudannelse eller noget helt andet.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Skoletræt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.