Andre fag

FSA karakterer

22. juni 2015 af 656 - Niveau: 9. klasse
Har I fået nogle gode karakterer? Mit snit endte på 7,1. Jeg spørger blot for at se om et snit på 7,1 er dårligt eller godt

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juni 2015 af Whatisthiss

Det kommer an på hvad du skal efter, men udmiddelbart er det ikke "dårligt", men mere normalt :) mit ligger på 11,5 på de mundtlige prøver, ved ikke med de skriftlige..


Svar #2
22. juni 2015 af 656

Flot gjort schoolgurl. Det er de mundtlige prøver, der har trukket mit gennemsnit langt ned. Jeg har kun fået et snit på 3 ved de mundtlige prøver. Og så har jeg fået et snit på 9,83 ved de skriftlige prøver. Du kan muligvis tjekke dine skriftlige karakterer på minuddannelse.net, der står i hvert fald mine skrevet.


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. juni 2015 af OliverHviid

Hejsa, jeg ved ikke hvad jeg har fået i mine skriftlige prøver endnu. (dem får jeg først at vide til dimissionen), men de mundtlige prøver er gået godt; med dem har jeg også et snit på 11,5. Må jeg desuden spørge om hvor på "minuddannelse.net" man kan se karaktererne? Det ville være dejligt at få dem at vide, hehe.


Svar #4
22. juni 2015 af 656

Helt nede i bunden trykker du på fanen "uddannelsesplaner" og derefter på menufanen "karakterer." Kan ikke sikre dig at de står der men mine står der i hvert fald.


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. juni 2015 af OliverHviid

Når jeg trykker på "uddannelsesplaner", kan jeg blot se mine uddannelsesplaner og ikke andre faner, så jeg må nok vente til dimissionen, men tak alligevel og hav en god dag.


Svar #6
22. juni 2015 af 656

Jo tak og i lige måde. Tillykke med det flotte resultat. Alle mine standpunktskarakterer står også skrevet derinde. Hvis du ikke er nået frem til standpunktskaraktererne, tror jeg ikke du har været inde på det rigtige. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
22. juni 2015 af OliverHviid

Jeg fandt ud af at det er op til den individuelle skoleadministrator om karaktererne skal vises på minuddannelse.dk, så det er desværre ikke muligt for mig at se dem derinde, men det gør heller ikke spor.


Svar #8
22. juni 2015 af 656

OliverHvid: Okay, jeg troede at det var ens for alle.

Schoolgurl: Er det lidt dårligt når man tænker på at jeg skal i gymnasiet efter næste skoleår?


Svar #9
22. juni 2015 af 656

*efter sommerferien


Brugbart svar (0)

Svar #10
23. juni 2015 af Whatisthiss

Kender et par stykker hvis gennemsnit ligger deromkring dit, men stadig skal på gymnasium, så det tror jeg ikke. Og
For at komme på gym skal man egentlig bare have 02 og over, man skal bare vide at ens karakterer på gym nok falder 1-2 ned :)

Svar #11
23. juni 2015 af 656

Ja, det skal nok gå. Jeg vil også selv mene at jeg fagligt er bedre end til et snit på 7,1. Det der har trukket mig så langt ned er de mundtlige prøver, hvor jeg kun har fået et gennemsnit på 3 (4,4,4,00 cirka 2 karakterer lavere end jeg plejer at få i de skriftlige.) De skriftlige prøver er nogenlunde gået som forventet 9,83 i gennemsnit (12,12,12,12,7,4.) Jeg har åbenbart problemer med det mundtlige. Jeg startede også først med ikke at være egnet, pga. mine dårlige mundtlige karakterer, men klarede optagelsesprøven med bravour og kom ind. 


Brugbart svar (0)

Svar #12
15. august 2015 af CULPØS (Slettet)

Hej Emil

Tillykke med din eksamen og det flotte resultat.

Henrik Dahl, slog forleden denne artikel op fra tænketanken Dea på sin facebook-side: http://www.dea.nu/nyheder-blogs/nyheder/daarligste-grundskolen-klarer-daarligst-gymnasiet?utm_medium=newsletter_ubivox&utm_source=20150812_De+d%C3%A5rligste+i+grundskolen+klarer+sig+d%C3%A5rligst+i+gymnasiet+%2F%2F+Visuelt+overblik+%2F%2F+F%C3%A6rre+hovedl%C3%B8se+studievalg&utm_campaign=De+d%C3%A5rligste+i+grundskolen+klarer+sig+d%C3%A5rligst+i+gymnasiet+%2F%2F+Visuelt+overblik+%2F%2F+F%C3%A6rre+hovedl%C3%B8se+studievalg

Han fik en kommentar fra en "pige", som nu studerer statskunstskab. Hun var tæt på dumpe-grænsen i folkeskolen.

Men what ever. Dit snit i folkeskolen afspejler jo ikke dine fremtidige karakterer i gymnasiet. 
Der er eksempler på "unge", hvis snit var dårligt i folkeskolen, men kommer ud med et to-cifret snit fra deres gymnasium. 

Så bare rolig skipper ;) 



 


Svar #13
15. august 2015 af 656

Tak for linket. Sjovt med statistikken :-)

Skriv et svar til: FSA karakterer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.