Generelt

Dele sabbatår op i universitets sommerferier?

24. juni 2015 af StxAndSuch

Hej, jeg vil gerne holde et sabbatår, men her for nylig blev jeg bange for om et år nu ikke også var rimelig meget tid at bruge på det? Så går der jo et år mere til når jeg er færdig og parat til arbejdsmarket.

Jeg snakkede lidt med nogle forskellige folk om det og en af dem sagde til mig at jeg jo ville rejse så mange steder hen, så jeg ville være ca. to mdr. i hvert land, så jeg kunne bare dele sabbatåret op i universitetssommerferierne... Kan man det? Kender i nogle der har gjordt det? kommer det til at stå på cv'et så? Vil virkelig gerne have svar, det betyder meget for mig.

mvh. :-D


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. juni 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hvor du rejser hen i sommerferien bestemmer du selv. Hvis du "forlænger ferien" med eksempelvis to måneder før eller efter sommerferien, så er der nogle problemer du skal være opmærksom på. Du kan gå glip af undervisning, vejledning, obligatoriske laboratorieøvelser eller eksamen. På det universitet hvor jeg går, er det klart nemmest at man holder "hele år fri" og i hele semestre. På enkelte kandidatuddannelser kan det lade sig gøre at flkse lidt mere, det afhænger af uddannelsens tilrettelæggelse.

Forhør dig hos studievejledningen på de relevante universiteter om deres politik og dine muligheder. Endelig er der jo også nogle få uddannelser der har vinterstart, så kan du jo starte med at holde et halvt år fri.

Pga. studiefremdriftsreformen kan det ikke anbefales at skubbe eksamener foran sig. Desuden vil du hurtigt komme til at mangle SU.

Dit CV bestemmer du helt selv indholdet på, endda layout og formuleringer.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Dele sabbatår op i universitets sommerferier?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.