Generelt

Tilbageholdelse af afgangsbevis ?

24. juni 2015 af Ishaelev (Slettet)
Hej, jeg har lige et lille spørgsmål omkring udlevering af afgangsbevis. Det er sån at jeg skal have mit 9. klasses afgangsbevis i den her uge men mangler at få afleveret en bog - som jeg ikke har (den er væk). Min skole truer så med at hvis man ikke har afregnet sin bog aflevering kan man ikke modtage sit afgangs bevis til dimissionen. Måske lyder jeg lidt dum.. Men er det da ikke ulovligt - altså jeg har afsluttet min folkeskolen og har været til alle prøver og eksamner - de burde da give beviset og så kunne de evt ligge en regning sammen med beviset for det man mangler. Men det er sku lidt træls at man ikke få beviset. Og den her regel omkring at man ikke vil få beviset hvis man ikke havde afleveret alle bøger blev vi først bevidste om får en måned siden det var ikke noget vi var ingået i eller havde fået at vide da vi fik bøgerne i starten af 9.klasse - er der nogen har nogen forslag til hva man kan gøre eller hvad jeg skal gøre..?

Brugbart svar (1)

Svar #1
24. juni 2015 af anonym000

Hopper du på den ?

Autoriteter som skoler, lærere, rektorer etc. opfører sig nøjagtigt som en hvilken som helst "magtcentral". De (blandt andet) lyver og manipulerer for at holde menneskehorder under deres kontrol.

Faktisk kan de ikke nægte dig dit afgangsbevis bare fordi du ikke har afleveret en bog. Men du kan også bare klaske pengene i ansigtet på dem, få dit afgangsbevis og sig "farvel og tak" :-)

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. juni 2015 af 123434

De skal give dig det eksamensbevis, uanset hvad!

At du mangler at aflevere den bog er en anden sag. Hvis du ikke kan finde den, må du erstatte den. De skal give dig det eksamensbevis.


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. juni 2015 af 123434

Snak med dine forældre om problematikken. Hvad skolen truer med er ikke okay.


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. juni 2015 af hesch (Slettet)

Kontakt undervisningsministeriet.


Skriv et svar til: Tilbageholdelse af afgangsbevis ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.