Studievejledning

Spørgsmål til supplering

27. juni 2015 af PelleOToft (Slettet)

Kære alle,

Jeg skriver på vegne af min kæreste, som har behov for at supplere i fransk med det formål at møde det specifikke adgangskrav der forefindes ved mange humanistiske uddanelser på universiteterne i Danmark. Hun har netop fået sin studentereksamen, og er færdig med gymnasiet. Mit spørgsmål er, om dette kun kan opnås via GSK, eller om der er mulighed for at læse det som enkeltfag. Der er tale om begynder-fransk på A-niveau.

Tusinde tak på forhånd! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. juni 2015 af Jerslev

#0: Gymnasiel supplering til fransk på A kan godt lade sig gøre: http://www.gsdanmark.dk/index.php?menu=supgsk

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. juni 2015 af MaibritG

Spørgsmålet er så om det ikke vil være mere tidsbesparende at tage enten 1) tysk forsættersprog 0-B eller 2) fransk forsættersprog 0-B? Det tager i hvert fald noget længere tid, at supplere fransk begyndersprog 0-A (hvis jeg ellers forstår dit indlæg korrekt).

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #3
30. juni 2015 af PelleOToft (Slettet)

#1

#0: Gymnasiel supplering til fransk på A kan godt lade sig gøre: http://www.gsdanmark.dk/index.php?menu=supgsk

Det er jeg klar over. Men så skal man bestemte steder hen. Spørgsmålet lyder om at supplering kun kan lade sig gøre via GSK, eller om det er muligt blot at tage enkeltfag ved f.eks. VUC, som er tilgængeligt mange flere steder.


Svar #4
30. juni 2015 af PelleOToft (Slettet)

#2

Spørgsmålet er så om det ikke vil være mere tidsbesparende at tage enten 1) tysk forsættersprog 0-B eller 2) fransk forsættersprog 0-B? Det tager i hvert fald noget længere tid, at supplere fransk begyndersprog 0-A (hvis jeg ellers forstår dit indlæg korrekt).

Tysk 0-B er også en mulighed. Fransk -skal- være 0-A. Men for nærmere præcision af mit spørgsmålet, se mit svar til #1 :-)


Svar #5
13. juli 2015 af PelleOToft (Slettet)

Jeg mangler stadigvæk svar, og kan ikke rigtig finde det andre steder.


Brugbart svar (0)

Svar #6
14. juli 2015 af Jerslev

#5: Ja, det kan også sagtens tage som HF-enkeltfag. GSK er HF-enkeltfag.

- - -

mvh

Jerslev


Skriv et svar til: Spørgsmål til supplering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.