Generelt

Medicin relevant for ambulancebehandler?

29. juni 2015 af Keya (Slettet)

Hej :)

Er der nogle, som ved, om et medicinstudie vil være relant for en "ambulancebehandler uddannelse"?

Man skal jo være 21 for at søge ind til ambulancelæge, hvilket vil sige, at jeg kan nå at tage en bachelor i medicin, inden jeg må søge ind :)

Mvh Keay


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. juni 2015 af PSXL

Det tager alligevel 3 år, før du er færdig med HTX, og så er du alligevel ca. 21 år, når du søger ind på ambulancebehandler uddannelsen. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
29. juni 2015 af Arccossintan (Slettet)

At gennemføre en ambulancebehandleruddannelse er absolut ikke det samme som at uddanne sig til akutlæge. Hvis du vil være akutlæge, så må du gennemføre både bachelor- og kandidatuddannelsen i medicin, og derudover skal du være uddannet som speciallæge - akutlæger er oftest anæstesiologer.


Svar #3
29. juni 2015 af Keya (Slettet)

#1

Det tager alligevel 3 år, før du er færdig med HTX, og så er du alligevel ca. 21 år, når du søger ind på ambulancebehandler uddannelsen. 

Jeg er 15 nu ;) Så tre år på HTX bliver kun til 18 :) 


Svar #4
29. juni 2015 af Keya (Slettet)

#2

At gennemføre en ambulancebehandleruddannelse er absolut ikke det samme som at uddanne sig til akutlæge. Hvis du vil være akutlæge, så må du gennemføre både bachelor- og kandidatuddannelsen i medicin, og derudover skal du være uddannet som speciallæge - akutlæger er oftest anæstesiologer.

Jeg vil gerne være en af dem, som henter folk i ambulancerne :) Af hvad information jeg kan finde på Falcks hjemmeside kaldes det ambulancebehandler :) Men det kan godt være, at jeg er helt skæv på den? :)


Brugbart svar (4)

Svar #5
29. juni 2015 af Dulugtergrimt

Du skal ikke læse medicin, og du kommer ikke til at hedde ambulancelæge, men enten ambulanceredder eller ambulancebehandler. Det er overkill at tage en bachelor i medicin, for at blive ambulanceredder. Smut istedet en tur i militæret eller i beredskabstjenesten eller noget, så du får samlet en masse erfaring fra fysisk arbejde, konflikthåndtering og lignende.


Skriv et svar til: Medicin relevant for ambulancebehandler?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.