Studievejledning

Kan man bestå sin bachelor uddannelse på sit gennemsnit?

30. juni 2015 af Djursner (Slettet)

Hej alle,

Jeg håber I kan give mig noget råd om min situation.

Jeg er netop færdig med min bachelor i HA, men jeg valgte at dumpe et valgfag med vilje, da valgfagseksamen var dagen før mit bachelor forsvar. Jeg dumpede med forudsætningen at jeg ville kunne gå til re-eksamen i løbet ad sommeren.

Universitetet bekræftede min deltagelse ved re-eksamen, men jeg har nu modtaget en besked om at jeg ikke skal til re-eksamen alligevel, da jeg har bestået min bachelor uddannelse baseret på mit gennemsnit.

At have karakteren 00, er deprimerende og påvirker mit gennemsnit.

Er det virkelig korrekt at man ikke behøver at bestå et fag på ens bachelor uddannelse, men at man bare skal have et bestående gennemsnit for at blive færdig? Folk gik til re-eksamen i de tidl. semestre jo. Jeg ønsker inderligt at gå til re-eksamen i valgfaget.


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. juni 2015 af Jerslev

#0: Det var også min overbevisning, at man faktisk skulle have bestået alle kurserne, der indgår i ens akademiske program.

Den konkrete regel må fremgå af din studieordning. En helt anden ting er, at forsvar af bacheloropgave eller speciale som udgangspunkt er det allersidste, der foregår på ens studie. Det kan være af den grund, at du ikke kan tage re-eksamen (eller noget fremdriftsreformshallløj).

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. juli 2015 af Therk

Det kommer vist an på hvilket universitet, du er tilknyttet og i sidste ende sikkert din studieordning. Jeg forstår dog ikke hvordan du kan få ECTS-point for et dumpet fag, så jeg ved ikke hvordan det kan foregå - jeg har kun hørt én veninde snakke om det og hun læser noget økonomi på SDU.


Skriv et svar til: Kan man bestå sin bachelor uddannelse på sit gennemsnit?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.