Studievalg og videregående studie

Ændre/anullere prioritet efter ansøgningsfrist

09. juli 2015 af MariaCatalano

Hej

jeg står i den situation, at jeg har søgt to studier (prioritet 1 og 2 ud af 4) som er betinget af at jeg består et supleringskursus i matematik i sommerferien. Nu hvor jeg er startet på kurset, er jeg dog bange for at dumpe og vil derfor høre om det var muligt, på en eller anden måde at ændre på prioriteterne af de søgte studier eller at anullere nogen for at være sikret at komme ind på et lavere prioriteret studie hvor matematik ikke er et krav og jeg er sikker på at blive optaget. 

Hvad ville der ske, hvis jeg står til betinget optaget på f.eks. mit første prioritet, men så ikke består matematik. Bortfalder de øvrige valgte studier så ligeledes, idet det først afgøres i slutningen af august om jeg besår/ikke består matematik?

Håber der er nogen der kan hjælpe. Det ville være virkelig rart at vide hvordan det forholder sig, så jeg ikke behøver at gå og tænke på hvad nu hvis jeg dumper...så har jeg intet studie jeg kan påbegynde i september....?

På forhånd tak! :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. juli 2015 af nejvelda

Det er desværre ikke muligt at ændre på prioteringsrækkefølgen efter fristen.

Se her: https://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaendeuddannelse/efter-5-juli-kl-12


Skriv et svar til: Ændre/anullere prioritet efter ansøgningsfrist

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.