Studievejledning

Projekt Forskerspirer

22. juli 2015 af Arccossintan (Slettet)

Hej

Er der nogen herinde, der har personlig erfaring med Projekt Forskerspirer?

Til dem, der ikke kender dette: http://forskerspirer.ku.dk/

Programmet lyder ekstremt interessant, og såfremt at nogen herinde på Studieportalen har erfaringer med dette, vil jeg meget gerne høre fra du/I.

Mvh. Emil


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juli 2015 af LeonhardEuler

Ja. Det er en total overvurderet konkurrence, hvor vinderen oftest er personen, der formår at formidle sit selvvalgte emne på den mest prangende, festlige og svulstige måde med powerpoint, illustrationer og manipulerende tal. Det faglige og selve formålet med konkurrence aldrig rigtigt til udtryk.  


Svar #2
22. juli 2015 af Arccossintan (Slettet)

Det er også lidt det, jeg har frygtet, med den viden jeg hidtil har om projektet. Når man har formuleret sit projekt, får man så mulighed for at forsøge at udføre dette i praksis? Jeg er godt klar over, at det ikke er muligt at gennemføre et helt forskningsprojekt ifm. Projekt Forskerspirer, da et sådan jo er omfattende, men jeg tænker på, om det er er muligt at udføre bare noget praktisk forskningsarbejde, eller om der kun er tale om en projektformulering?


Skriv et svar til: Projekt Forskerspirer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.