Studievalg og videregående studie

Fra Socialrådgiver til Psykolog

25. juli 2015 af ckrogh
Hej:-)

Er der nogen herinde som har erfaring med optagelse på psykologi hvis man er uddannet socialrådigver ? Jeg er færdig om et år som socialrådgiver og vil derefter forsøge at søge ind på KU , selvom jeg ved at snittet for adgang er tårnhøjt, men jeg ville søge gennem kvote 2 på baggrund af min uddannelse bla . Jeg skal dog supplere med Mat-B også .
Jeg var søgt alle stederne kan ingen info finde omkring chancerne for optag på baggrund af en socialrådgiver uddannelse ?

Tak :-)

Brugbart svar (1)

Svar #1
29. juli 2015 af lexibexi

Jeg er psykologistuderende ved KU, og jeg ved at der er et par af mine medstuderende, der har taget den vej du planlægger. Det afhænger af den samlede ansøgergruppe, hvem der optages. Det er derfor svært at sige noget om chancerne, men socialrådgiveruddannelsen giver i hvert fald nogle point i kvote2-sammenhæng.


Svar #2
29. juli 2015 af ckrogh

Tak for svar ! :-)) jeg vil klart prøve kvote 2

Brugbart svar (0)

Svar #3
29. juli 2015 af lexibexi

Held og lykke :-)


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. juli 2015 af klotte (Slettet)

Vær opmærksom på at mange kvote 2 ansøgere har arbejdet med noget fagligt i flere år. Vil derfor anbefale dig at få praktisk erfaring med dit socialrådgiverfag hvor du udfra det kan argumenterer for nødvendigheden af at supplerer med mere psykologfaglig viden. Imellemtiden kan du så tage matematik. Ønsker dig rigtig meget held og lykke.


Svar #5
30. juli 2015 af ckrogh

Tusinde tak ! Det vil jeg helt klart gøre ;-)

Brugbart svar (0)

Svar #6
30. juli 2015 af klotte (Slettet)

Du skal også være opmærksom på hvad de forskellige psykologiuddannelser kan bruges til _ og kunne argumneterer for hvorfor det er lige netop denne her du søger ind på og ikke en af de andre. Argumentet jeg bor her er ikke et argument -det skal være fagligt begrundet.

Held og mer lykke.


Svar #7
30. juli 2015 af ckrogh

Tak igen ! Ja den motiverede ansøgning skal jo klart være i orden ! Jeg vil klart forsøge at undersøge dette i mit socialfaglige arbejde :-)

Brugbart svar (0)

Svar #8
30. juli 2015 af klotte (Slettet)

Skriv til mig når du skal lave en ansøgning - jeg kender da lidt til det :)

Mvh

Lotte


Svar #9
30. juli 2015 af ckrogh

Okay.- det vil jeg i hvert fald gøre og tak skal du ha ! Jeg behøver virkelig gode fif :-)) jeg har også talt Lund Uni , og jeg har de fag de kræver for at søge ind på Psyk der - så kunne jeg måske komme før i gang . Har hørt fra folk derover at det er en anelse nemmere at komme ind der - specielt på baggrund af en Proffesionsbachelor :-)

Brugbart svar (0)

Svar #10
29. juli 2018 af nz5

Hejsa,

Kom du ind på psykologiuddannelsen?

Svar #11
29. juli 2018 af ckrogh

Hejsa !

Nej , jeg tager pt en bachelor i psykologi på Lund universitet og håber at kunne tage min kandidat engang i København .

Brugbart svar (0)

Svar #12
29. juli 2018 af nz5

Kan du lige skrive privat til mig? Jeg kan ikke lige finde ud af, hvordan man sender privaten beskeder herinde.

Brugbart svar (0)

Svar #13
30. juli 2018 af Seraya

Vær opmærksom på begrænsning af dobbeltuddannelse; har du bachelor på forhånd, skal der gå 6 år, før du kan tage en ny bachelor.

Hilsen fra en psykolog uddannet fra AAU

Brugbart svar (0)

Svar #14
22. oktober 2022 af unknownuser579277924724

blev du psykolog?


Svar #15
22. oktober 2022 af ckrogh

Hej ! Ja snart , er på 9. Semester på Århus Universitet . Læste min bachelor i Lund i Sverige . :-)

Brugbart svar (0)

Svar #16
22. oktober 2022 af unknownuser579277924724

Fedt held og lykke! Jeg tager samme vej som dig efter gymnasiet, og ville høre om der var nogle tips du kunne give?

Svar #17
22. oktober 2022 af ckrogh

Ja, få så gode karakterer som muligt på det udenlandske (måske svenske) universitet , altså på BA i psykologi . Og forsøg at sammensæt / få de samme fag som de udbyder på BA i psykologi på de danske universiteter . :-) mange gange held og Lykke ! Det kan synes uoverskueligt , men det kan lade sig gøre .

Brugbart svar (0)

Svar #18
22. oktober 2022 af unknownuser579277924724

Tusinde tak, og jeg siger held og lykke igen ;)

Brugbart svar (0)

Svar #19
21. februar 2023 af mari6

Hej ckrogh

Tillykke mange gange med din success i at komme ind på uddannelsen og nu færdiguddannet psykolog! 

Jeg blev helt vildt glad da jeg så denne indlæg :) Jeg har nemlig selv tænkt at gå den vej. 

Mit spørgsmål er:

1. Hvor lang tid gik der, efter du var færdiguddannet socialrådgiver at du søgte ind på psykologi? 

2. hvor mange års erhvervserfaring havde du som socialrådgiver? og inden for hvilket område arbejdede du?

venlig hilsen

Mari  


Svar #20
21. februar 2023 af ckrogh

Hej ! TAK , det føles som en sejr nu og jeg er glad for jeg kæmpede for det .

Jeg blev færdig som socialrådgiver januar 2017 og startede med at læse psykologi allerede lige efter . I 2017/2018

Jeg arbejdede kun under studiet som socialrådgiver , men havde andre jobs inden jeg var færdig . Jeg var bl.a. studentermedhjælper i en kommune :-)

Hvor er det spændende ! Jeg håber det lykkes for dig :-)


Hilsen Christina

Forrige 1 2 Næste

Der er 22 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.