Studievalg og videregående studie

Fra Socialrådgiver til Psykolog

25. juli 2015 af ckrogh
Hej:-)

Er der nogen herinde som har erfaring med optagelse på psykologi hvis man er uddannet socialrådigver ? Jeg er færdig om et år som socialrådgiver og vil derefter forsøge at søge ind på KU , selvom jeg ved at snittet for adgang er tårnhøjt, men jeg ville søge gennem kvote 2 på baggrund af min uddannelse bla . Jeg skal dog supplere med Mat-B også .
Jeg var søgt alle stederne kan ingen info finde omkring chancerne for optag på baggrund af en socialrådgiver uddannelse ?

Tak :-)

Brugbart svar (1)

Svar #1
29. juli 2015 af lexibexi

Jeg er psykologistuderende ved KU, og jeg ved at der er et par af mine medstuderende, der har taget den vej du planlægger. Det afhænger af den samlede ansøgergruppe, hvem der optages. Det er derfor svært at sige noget om chancerne, men socialrådgiveruddannelsen giver i hvert fald nogle point i kvote2-sammenhæng.


Svar #2
29. juli 2015 af ckrogh

Tak for svar ! :-)) jeg vil klart prøve kvote 2

Brugbart svar (0)

Svar #3
29. juli 2015 af lexibexi

Held og lykke :-)


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. juli 2015 af klotte (Slettet)

Vær opmærksom på at mange kvote 2 ansøgere har arbejdet med noget fagligt i flere år. Vil derfor anbefale dig at få praktisk erfaring med dit socialrådgiverfag hvor du udfra det kan argumenterer for nødvendigheden af at supplerer med mere psykologfaglig viden. Imellemtiden kan du så tage matematik. Ønsker dig rigtig meget held og lykke.


Svar #5
30. juli 2015 af ckrogh

Tusinde tak ! Det vil jeg helt klart gøre ;-)

Brugbart svar (0)

Svar #6
30. juli 2015 af klotte (Slettet)

Du skal også være opmærksom på hvad de forskellige psykologiuddannelser kan bruges til _ og kunne argumneterer for hvorfor det er lige netop denne her du søger ind på og ikke en af de andre. Argumentet jeg bor her er ikke et argument -det skal være fagligt begrundet.

Held og mer lykke.


Svar #7
30. juli 2015 af ckrogh