Studievalg og videregående studie

Flytte uddannelsessted

28. juli 2015 af tattemusen (Slettet)

Sagen er den at jeg har søgt ind på sygeplejeuddannelsen i Aalborg med studestart feb 2016. Det har været min plan i mange år at det var det jeg skulle efter gymnasiet. Realiteten er dog at jeg efter gymnasiet tog et sabbath år hvor jeg arbejdede i hjemmeplejen og rejste til Afrika for at arbejde på et børnehjem. Det skal siges at jeg ikke har en super flot studentereksamen, da jeg har haft mit hovede et andet sted, i det 3 år jeg gik på gymnasiet, bla fordi min mor blev alvorligt syg.
Problemet er så, at mens jeg var i Afrika mødte jeg en fyr. Vi er Idag kærester og vil gerne bo sammen. Han skal læse på KU, og kan ikke læse andre steder, da uddannelsen kun findes dér. Og hvis alt går vel kommer jeg ind på sygeplejeuddannelsen i Aalborg. Men som tiden går er jeg simpelthen bare overbevist om at jeg ikke kan klare sådan et langdistaceforhold. Derfor er jeg godt klar over at det er mig der må give mig og tage til København.
Spørgsmålet er så, kan jeg flytte skole fra Aalborg til København allerede inden jeg begynder altså 2016, eller skal jeg simpelthen vente et helt år og så søge ind i København/Roskilde og Hillerød. Nogen der evt har erfaring med at skifte skole??

Undskyld for det forvirrende indlæg :)

Brugbart svar (1)

Svar #1
28. juli 2015 af OnceUponATime

Så vidt jeg ved, skal man have startet på uddannelsen. Men er ikke sikker. Jeg synes at det oplagte at gøre, ville være at ringe ind til studievejlederen på det pågældende uddannelsessted og høre ad. Det ville jeg ihvertfald have gjort.

Brugbart svar (0)

Svar #2
28. juli 2015 af PSXL

Du skal, som #1 siger, tage kontakt til studievejlederen og spørge ad. For at kunne skifte til København, så skal der både være plads - og så vidt jeg forstår, skal dit snit også være lige med eller over snittet på studiet i København. 


Svar #3
28. juli 2015 af tattemusen (Slettet)

#2
Du skal, som #1 siger, tage kontakt til studievejlederen og spørge ad. For at kunne skifte til København, så skal der både være plads - og så vidt jeg forstår, skal dit snit også være lige med eller over snittet på studiet i København.

Også hvis man har søgt kvote 2 ???

Brugbart svar (0)

Svar #4
28. juli 2015 af PSXL

#3 Jeg ved ikke, om det er muligt for dig at flytte, når dit snit ligger under adgangskvotienten (vil jeg tro, siden det er København). Tag kontakt til din studievejleder nu, hvis du kan, ellers vil jeg tro, at du først kan søge ind eller søge om overflytning om et år.


Skriv et svar til: Flytte uddannelsessted

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.