Generelt

Har jeg en chance for at blive optaget på Jura kvote 1?

29. juli 2015 af Ninse76 (Slettet)

Hej 

Jeg venter lige som mange andre på svar fra SDU her d. 30 Juli, i mit tilfælde drejer det sig om jura studiet. MIt gennemsnit ganget med bonus er 10.6 men jeg er slet ikke sikker på om det slår til i forbindelse med kvote 1. Jeg ved snittet som der kræves er 9.1 men er det realistisk at gøre sig forhåbninger om en plads, når der er så mange kvalificerede ansøgninger med høje gennemsnit hvert år! 


Brugbart svar (1)

Svar #1
29. juli 2015 af Dulugtergrimt

Er det for sjov eller hvad? Det minder lidt om en anden tråd, hvor vi skulle standby-kvotienten for jura på KU.

Uden diverse "stærke" argumenter, vil jeg mene, at det er usandsynligt at kvotienten stiger med 1.5 fra det ene år til det andet. Du skriver at der er mange kvalificerede ansøgninger med høje gennemsnit hvert år, og alligevel er kvotienten 9,1 sidste år - hvorfor skulle det være markant anderledes i år? 

Det lader lidt til en blanding af noget spænding, en sjat nervøsitet og så et ønske om at få bekræftet, at det nok skal gå det hele. 

Regn med at blive glad i morgen.


Svar #2
29. juli 2015 af Ninse76 (Slettet)

Nej det er absolut ikkefor sjov!! Jeg har søgt ind sidste år på kvote 2 og fik afslag fordi jeg ikke havde en HF. Jeg søgte ind på kvote 2 i år imens jeg var igang med at fuldføre min HF som jeg afsluttede her i juni og fik afslag. Jeg er bare nervøs for om det slår til. Jeg tager ikke jura for givet, men det er et meget stort ønske at komme i betragtning og jeg tænkte blot at jer som havde været det igennem kunne fortælle mig om det var realistisk at håbe på at blive optaget :-) Ja jeg er meget nervøs, men det var absolut ikke min mening at træde nogen over tæerne. 

Jeg ved godt man ikke kan gætte sig frem til kvotienter og det var er heller ikke hensigten :-) Jeg ville bare vide om det realistisk for mig at sænke skuldrene og slappe lidt af... på SDU fik jeg afvide at intet var sikkert selv med et godt gennemsnit, så jeg ville hellere spørge jer som har været der. 

Tak for dit svar :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. juli 2015 af Dulugtergrimt

Som sagt, regner jeg også med, at det var en blanding af spænding og nervøsitet - man vil naturligvis gerne bekræftes i, at det nok skal gå.


Brugbart svar (1)

Svar #4
29. juli 2015 af Chrilyngstian

Du har præcist det samme snit som mig (10,6), og jeg søger også ind på jura. Jeg vil mene, at der et usndsynligt, at vi ikke kommer ind. Men nu må vi se, der er jo ikke så lang tid igen :)


Svar #5
29. juli 2015 af Ninse76 (Slettet)

Vi krydser fingre og holder ventetiden ud :) Held og lykke :)


Skriv et svar til: Har jeg en chance for at blive optaget på Jura kvote 1?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.