Studievalg og videregående studie

Medicin AU

30. juli 2015 af Mrunknows (Slettet)

Hej derude, nogle som går på medicin studiet på AU som kan fortælle lidt om undervisningen og eksaminerne? Er det meget hårdt, eller skal man bare planlægge sin hverdag så man får læst pensum. Derudover vil jeg spørge hvor undervisningen foregår altså adresse, synes der står mange forskellige adresser rundt omkring.


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. juli 2015 af Moderatoren


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. juli 2015 af LubDub

Det skulle være muligt at bestå ved at bruge 30-50 timer om ugen (inkl. undervisning) afhængigt af semesteret, hvorfor der er rigeligt tid til, at man kan pleje sine fritidsinteresser.

Hvis man ønsker at få en højere karakter (10 eller 12), så skal der afsættes flere timer


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. august 2015 af DrNielsen

Jeg læser på AU. Du skal se det at læse på universitetet som et fuldtidsjob - det er derfor du får SU. Min erfaring er at læse 7-10 timer udenfor eksamensperioder, og 12-14 i eksamensperioder(bemærk i øvrigt at disse kan være flere måneder lange). Jeg synes det var hårdt i starten, men har vænnet mig til det. Det er ikke et problem når man synes det er spændende.
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at skrive her i tråden eller i min indbakke :-)


Skriv et svar til: Medicin AU

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.