Studievalg og videregående studie

Studiestartsprøve - Diplomingeniør i bygningsteknik

31. juli 2015 af nejvelda

Hej

Jeg er optaget på diplomingeniør i bygningsteknik. Det er sådan at man skal gennem en studiestartsprøve. Er der nogle, der kan uddybe og forklar mig, hvad denne prøve helt præcis indebærer?

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. juli 2015 af Moderatoren

Har uddannelsesstedet slet ikke givet nogen information?


Svar #2
31. juli 2015 af nejvelda

Jo det har de. De har skrevet følgende:

Studiestartsprøven består af en Multiple Choice test der omfatter ca. 100 spørgsmål på dansk og varer sammenlagt 2 1/2 time. Der testes inden for tre områder - kvantitativt, kritisk og sprogligt ræsonnement. Multiple Choice testen er udviklet med henblik på at bedømme kompetencer, der er væsentlige for studerende på videregående uddannelser.

Men jeg ville gerne have det mere uddybet :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. juli 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Det drejer sig om at konstatere om hvem der er startet og hvem der bare har meldt sig til for at score noget SU; i hvert fald som jeg ser på det...

Hilsen Lars


Svar #4
01. august 2015 af nejvelda

Der stod også at prøven er bestået når man har lavet og afleveret den.. Det er lidt mærkeligt synes jeg..

Brugbart svar (0)

Svar #5
02. august 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

#4, velkommen på et moderne universitet. Evalueringer af eksamen mv. skal foretages hurtigst muligt og med mindst mulige omkostninger. Når man tager formålet med prøven i betragtning, så er det ikke så underligt at afleveret = bestået.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Studiestartsprøve - Diplomingeniør i bygningsteknik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.