Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Dansk og bioteknologi

04. august 2015 af Daisyangel (Slettet)

Hejsa

Jeg er ved at overveje i hvilke fag jeg skrive min SRP i. Jeg vil rigtig gerne skrive om kræft, og har tænkt mig at skrive om det i fagene dansk og bioteknologi. Nogen der kan komme med nogle ideer om hvordan jeg kan koble faget dansk med emnet kræft?


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. august 2015 af Hippocrates (Slettet)

Hej

Synes det lyder som en interessant ide at kombinere kræft med faget dansk. Umiddelbart tænker jeg, at du skal afgrænse dit kræftemne til noget mere specifikt. Det kunne f.eks. være ved at fokusere på

- En specifik kræftsygdom

- Cellebiologien bag kræftsygdom

- Forekomst, forebyggelse og diagnostik

- Kræftbehandling

Jeg synes, at det er lidt sværere mht. dansk-faget. Man kunne f.eks. vælge at

- Udarbejde en populærvidenskabelig artikel

- Finde og analysere et litterært værk/film/dokumentar, hvor kræften spiller en central rolle. F.eks. med fokus på psykologiske og sociale påvirkninger.

Vh.  


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. august 2015 af OnceUponATime

Gik i klasse med en som skrev om kræft i biotek og dansk. Hun læste vist fiktive noveller eller bøger der omhandlede kræft og analyserede værkerne - herved blev danskfaget inddraget.

Man kan sammenligne kræftsygdommen som den er præsenteret i fiktive / nonfiktive værker med hvordan den virkelig er (biologisk)


Svar #3
14. august 2015 af Daisyangel (Slettet)

Eej mange tak for jeres svar, det hjalp mig :)


Svar #4
15. august 2015 af Daisyangel (Slettet)

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål angående til dansk faget. Kan jeg godt læse en biografi og så på den måde indrage dansk faget? Altså læse en bog om en forfatter som selv har haft kræft?


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. august 2015 af Hippocrates (Slettet)

Hej

Jeg vil tro, at hvis du forholder dig analytisk, til det du læser, vil det nok kunne bruges. Vil dog anbefale, at du snakker med din lærer om det. Så er du sikker på, at du får det rigtige at vide.

Vh.


Skriv et svar til: Dansk og bioteknologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.