Generelt

Gymnasielærer via historie-uddannelse

05. august 2015 af Velella (Slettet)

Jeg skal starte på historie-uddannelse her til september. Jeg har dog en drøm om at undervise på gymnasiet, hvor man som regel skal kunne undervise i to fag. Hvorledes fungere det at læse et andet fag, mens man tager en uddannelse i historie? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. august 2015 af Moderatoren

Du skal vel tage et sidefag


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. august 2015 af Moderatoren

eller tilvalg hedder det vist også


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. august 2015 af Moderatoren


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. august 2015 af DavidJac

Sagen ligger i at jeg har skiftet uddannelse. Jeg blev ret træt af mit første valg af uddannelse, samfundsøkonomi som var for tungt til mig. Jeg gik derfor til min studiesekretær og bad om et studieskift her i august, til historie uddannelsen. Siden det er et år siden jeg startede på samfundsøkonomi er der en del som jeg kan så merit for (fælles startsemester). Jeg er dog idag kommet i tanke om at man skal have et sidefag, for at bruge historieuddannelsen til at være gymnasieelærer. Jeg er dog blevet skiftet til historie nu. Er det for sent at få et sidefag til min nye uddanelse, eller kan man vælge det senere?


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. august 2015 af Moderatoren

Sidefaget ligger nok først senere i din uddannelse. Mon ikke du skal vælge det senere?


Skriv et svar til: Gymnasielærer via historie-uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.