Studievejledning

Skifte gymnasium/placering efter opstart. HJÆLP?!

05. august 2015 af GoldenAge7 (Slettet)

Hej folkens, 

jeg sidder i den situation at vi om et halvt år skal flytte til København. Jeg skal d. 10 Aaugust starte på HTX i sønderjylland. Jeg er super nervøs for at skifte til en storby hvor jeg ikke kender særlig mange, og bange for at undervisningen bliver anderledes mht. bøger. Jeg har alle de bøger vi skal have i 1.g og 2.g dermed læse forud og finde guldkorn langt før andre... Dette tror jeg ikke jeg har på HTX Sønderborg da bøgerne er forskellige fra gymnasium til gymnasium. Derudover har jeg søskende der går på 2.g og 3.g der kan hjælpe mig i det nuværender HTX. Drømmen om at læse medicin skal helst ikke gå i vasken. 

Håber virkelig der er en venlig sjæl der kan hjælpe.


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. august 2015 af Moderatoren

Jeg forstår ikke rigtigt dit problem?

Alle HTX-uddannelser har samme bekendtgørelse.


Svar #2
05. august 2015 af GoldenAge7 (Slettet)

Det hvad jeg virkelig bekymrer mig om er det sociale, mht til hjælp fra søskende (Om det er muligt at kunne holde et godt snit uden hjælp fra andre... Nok til at kunne komme in på med.) og det sociale. Generelt er jeg super nervøs for at bo/studere i en storby ^^

Hvis jeg ikke er helt galt på den, så mener jeg også at visse fag er anderledes alt efter hvilken HTX man vælger.

vh 


Skriv et svar til: Skifte gymnasium/placering efter opstart. HJÆLP?!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.