Generelt

Gym love

07. august 2015 af schmeur (Slettet)
Er der nogen, der vil forklare hvad dette betyder - i hvilke sammenhænge. Og give nogle eksempler på det :)


§ 40. For at fremme forsøgsarbejde og pædagogisk udviklingsarbejde kan undervisningsministeren fravige lovens bestemmelser. Det er en betingelse, at forsøgene eller udviklingsarbejdet ikke forringer kursisternes muligheder for at gøre brug af deres højere forberedelseseksamen som grundlag for videre studier eller af deres rettigheder i anden henseende.
Stk. 3. Undervisningsministeren kan gøre undtagelser fra loven for en enkelt kursist, hvor helt særlige forhold gør sig gældende.


§ 20. Kursets leder kan i særlige tilfælde nægte en kursist oprykning til 2. hf, hvis det vurderes, at kursisten ikke har opnået et tilstrækkeligt udbytte af det hidtil gennemførte undervisningsforløb. Det er en nødvendig, men ikke tilstrækkelig forudsætning for at nægte oprykning, at kursisten har under 2,0 i gennemsnit.

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. august 2015 af mette48

Det er da ikke muligt at besvare dit spørgsmål ud fra ovenstående.

Du har plukket negle stumper ud af en eller anden sammenhæng, som du ikke oplyser hvad er.

Hvis du er interesseret i udviklingsarbejde, skal ministeriet give tilladelse til det, det er ikke noget man bare gør.

Jeg vil foreslå at du taler med din studievejleder om det, han/hun ved nok mest om det i forbindelse med dine forudsætninger.


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. august 2015 af Stats

Min veninde var med til et eksperiment vedr. hendes uddannelse. Man ville se om man lærte mere ved eksperimentet... Sørgeligt, så var gennemsnittet mindre end den traditionelle undervisning..

Dette beviser kun, at forskning med de diverse teorier og handlingen ikke altid går hånd i hånd. Jeg ville personligt, blive godt gal i skralden, hvis min klasse blev en forsøgsklasse!..... >:(
(Vi har allerede også prøvet det med min klasse. Creative learning... FUCK det er skod. Lærer intet af det.. Nogen personer burde bare sidde foran skrivebordet, og lade være med at tænke "det kunne egentlig være sjovt at se om det virker".. !!!¤#%!! Det virker kun for de ekstremt dovne og dårlige elever, mens de gode trækkes ned.)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Gym love

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.