Studievejledning

Tage året om på universitet

09. august 2015 af mathise

Hej 

Jeg har foreløbigt læst på en univeristetsuddannelse..den varer 5 år og nu allerede efter mit 2 år kan jeg se at jeg kommer til at tage året om fordi jeg har dumpet nogle eksamener. Det er efter min mening det slemmeste der kunne ske...og jeg er ret forvirret, fordi de fleste siger at karakterer intet betyder når man kommer ud af universitetet.

Vil det blive sværere for mig at få et job når jeg er færdiguddannet fordi jeg har brugt et ekstra år og ja kommet igennem med flest 02 og en del 7 ? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. august 2015 af Stats

Hvem ville du helst have?

Hr 12 tal herover - Eller Hr 02 herover?

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #2
10. august 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

1. Du kan ikke tage eksamener om som du har bestået.

2. Du bliver vel tvangstilmeldt til 'hurtig-reeksamen'? Og har dermed hurtigt brugt 2 af de 3 forsøg?

3. Hvis du skifter uddannelse, så tvangs-meritteres du for det du allerede har bestået. [1]

Du skal nok at have fat i studievejledningen på dit studie og finde ud af hvordan du står. Husk at du jo skal have 30 nye ECTS hvert halve år, ellers kommer "SU-djævlen" efter dig.

Det kan godt være at det på nogle uddannelser ikke betyder så meget hvilken karakter man fik, men jeg gad altså ikke bruge et halvt år på at få 4*02, så derfor har jeg altid sigtet højere. Jeg tror også at de (karakterne) betyder mere end mange tror.

Hilsen Lars

[1] Skræmmeeksamplet var at nogle teater/drama kurser blev godkendt som valgfrie elementer på en biologi/kemi uddannelse. Det var den studernde ikke særligt tilfreds med.


Svar #3
10. august 2015 af mathise

Mange tak for svar og jeg håber virkelig at i vil svare igen, og andre er mere end velkommen!