Studievalg og videregående studie

Kvote 2 - Medicin

12. august 2015 af Larspeter1 (Slettet)
Hej derude, jeg er igang med at bygge mit CV op til en fremtidig kvote 2 ansøgning på medicin. Jeg ville lige spørge om der var nogen der havde nogle gode råd? Er der desuden nogen der har nogle idéer til noget friviligt arbejde jeg kunne lave som kunne hjælpe?
På forhånd mange taak!! :-)

Brugbart svar (0)

Svar #1
12. august 2015 af drjuliet (Slettet)

Går ud fra at det er til ansøgning på KU du skal bruge det. Jeg vil dog slå et slag for ikke at glemme SDU og AU (som lige har ændret kvote 2 optag). De optager betydelig flere den vej end KU gør. Til gengæld bruger de ikke CV og motiverede ansøgninger på samme måde.
På KU tror jeg nærmest kun de optager folk der allerede har gennemført en anden uddannelse, ofte en bachelor eller professions bachelor, så er det din første uddannelse kan det være en hård kamp at komme ind via kvote 2, det sagt skal man selvfølgelig ikke sådan bare give op.
Et forslag frivilligt arbejde kunne være Ronald McDonald huset på Rigshospitalet, de har i hvert fald tidligere brugt frivillige.

Brugbart svar (1)

Svar #2
12. august 2015 af dannysannem

Jeg kan anbefale Rønde Højskole som jeg arbejder på. Vi har en sygepleje- og medicinlinje, som er meget relevant og vil både give dig noget rigitg godt til en kvote 2 ansøgning og i høj grad også til MMI på SDU.

http://www.rondehojskole.dk/linjer/sygepleje-medicin/

"Derfor anbefaler eleverne sygepleje- og medicinlinjen"

http://www.rondehojskole.dk/linjer/sygepleje-medicin/hvordan-bliver-jeg-/laege/

Du kan også overveje at supplere med vores Rejseprojekt med frivilligt arbejde. Det giver også lidt.

Vi starter et hold på lørdag d. 15. august - det er snart :-). Ellers igen i januar. Ring gerne med det samme på 2193 5680, hvis det har interesse. Jeg kan evt også sætte dig i forbindelse med tidligere elever der i dag læser medicin.

God vind
Danny Sannem, Rønde Højskole


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. august 2015 af DrNielsen

Alt arbejde med mennesker - hjemmeplejen, plejehjem, handicaphjælper, fodboldtræner. Pas på med at vælge jobs i sundhedssektoren uden faglig relevans. Jeg kender en der har siddet i optagelsesudvalget for kvote 2 på SDU, der har kasseret folk fordi han mente at en portør-uddannelse var spild af tid og ressourcer :-)

(portør kan du dog arbejde som UDEN uddannelsen)
Find desuden på noget der skiller dig ud fra mængden - tænk på at de der sidder til samtalen har virkelig, VIRKELIG mange personer igennem hver eneste dag :-). Jeg har ikke selv erfaring med kvote 2, så det er vidst alt jeg kan bidrage med. Spørg endelig hvis der er andet :-)


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. februar 2018 af Ukendt12344 (Slettet)

Hej:) ville lige høre om du har søgt kvote 2 og om du er blevet optaget?:)


Skriv et svar til: Kvote 2 - Medicin

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.