Studievejledning

Ang. udmelding af suppleringforløb

15. august 2015 af Ceerial (Slettet)

Hej

Jeg har dummet mig en del for at være ærlig. Jeg har ikke sat mig godtnok ind tingene inden jeg har truffet nogle valg.

Jeg var tilmeldt et matematik B turboforløb i sommers som skulle give adgang til statskundskab, som jeg meldt mig ud af efter start, hvilket jo betyder jeg ikke kan tilmeldes det igen, så vidt jeg har forstået.

Jeg er så tilmeldt et spansk suppleringsforløb, som jeg skal give adgang til medievidenskab, som er mit nye valg. Men jeg havde forstået det sådan, at der vinterstart på alle universitetsuddannelser, hvilket der jo ikke er. 

Så nu går der muligvis et halvt år hvor mine studier er på pause, det kan få betydning for min boligsituation på det kollegie jeg er blevet optaget på.

Så mit spørgsmål er: nu hvor jeg har være udmeldt matematik C>B, kan jeg ikke optages på et suppleringforløb efter jul på samme fag? - heller ikke hvis det evt. hedder matematik C>A? 

Og så vidt jeg har forstået, kan jeg ikke få SU for HF-enkeltfag, hvis man allerede har gennemført en 2-årig HF?


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. august 2015 af MaibritG

Eftersom faget matematik ikke er relevant for din kommende BA i medievidenskab, så vil du skulle tage faget som selvbetalt HF-enkeltfag. Det betyder også, som jeg også nævnte i mit indlæg her, skal have min. 23 ugentlige timer for at få SU.

Hvad kan jeg bruge GSK til?
Du kan kun bruge GSK til supplering i ét eller flere fag på bestemte niveauer, som du mangler for at komme ind på en konkret videregående uddannelse. Du har også mulighed for at karakterforbedre, hvis du har dumpet faget på din ungdomsuddannelse eller hvis du har brug for at forbedre karakteren i et fag for at opfylde et fagspecifikt minimumskarakterkrav.

Hvorfor kan jeg fx ikke få GSK-spansk, når jeg vil læse medicin?
Spansk er ikke et specifikt adgangskrav på medicinstudiet.

Kilde: http://www.gsdanmark.dk/index.php?menu=faq

Jeg kan godt se, at det er en træls situation, men mit bud er, at du kontakter studievejlederen på HF for at høre om dine muligheder - både ift. din boligsituation og muligheden for SU.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Ang. udmelding af suppleringforløb

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.