Andre fag

Kan lærerne se at jeg er optaget via en optagelsesprøve?

15. august 2015 af 656
Jeg er lige startet på Frederiksberg Gymnasium, og det er jeg rigtig glad for. Jeg blev optaget via en optagelsesprøve og hvis lærerne kan se det, kan de tro at jeg ikke er så god faglig, og så er jeg pludselig dårligere stillet end de andre elever. Derfor vil jeg spørge, om der er nogen, der ved, om lærerne på nogen måde kan se, at jeg er optaget via en optagelsesprøve?

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. august 2015 af diskoler (Slettet)

Ved ikke om de kan se det, men jeg tror ikke at det betyder noget. 

Nogen bliver optaget via optagelsesprøve fordi de har været på udveksling eller kommer fra en Rudolph Steiner-skole fx. Det siger intet om din faglighed. 


Svar #2
15. august 2015 af 656

Jeg tog en optagelsesprøve pga fordi nogle af mine lærere mente at jeg først skulle tage 10. Klasse. Ved du om de kan se det?

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. august 2015 af diskoler (Slettet)

#2 Jeg tog en optagelsesprøve pga fordi nogle af mine lærere mente at jeg først skulle tage 10. Klasse. Ved du om de kan se det?

Men hvis du bestod optagelsesprøven, så har du jo allerede bevist, at det behøvede du ikke. I hvert fald ikke af faglige årsager. Jeg tror ikke, at du skal bekymre dig om det. Hvis det går dig meget på kan du spørge en af dine lærere og om det. Men det er vist ret normalt, at nogen tager optagelsesprøve. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. august 2015 af Jerslev

#0: Dengang jeg underviste i det almene gymnasium var det ikke noget, som lærerne var klar over. Studievildlederne var klar over det, og de kunne bemærke det ved lærerforsamlingen, såfremt enkelte elever viste et fagligt underskud eller lignende.

Som udgangspunkt er det ikke noget, som dine gymnasielærere ved noget om.

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. august 2015 af AskTheAfghan

#0     Hvorfor er du ikke glad for denne gymnasie? Det er ikke lærernes ansvar at vide om du har været til optagelsesprøven eller ej. Hvis du bestod, så bare fortsæt. Det er altid hårdt i starten. Du skal ikke tænke på hvad lærerne tænker på. Jeg kender flere, der startede på gymnasium igennem optagelsesprøven. De kæmpede og klarede fint.

#4      Mener du, at alle studievejledere er "studievildledere"?


Brugbart svar (0)

Svar #6
15. august 2015 af Jerslev

#5: Næ. Vi kaldte dem blot den slags i faggruppen. Det har bare sat sig fast. :)

- - -

mvh

Jerslev


Svar #7
15. august 2015 af 656

Jeg er bare bange for at hvis jeg laver en matematikhjemmeopgave til perfektion, at læreren tror at jeg har fået en anden til at lave den. Jeg er egentlig ret god til matematik og fik 12 i både problem- og færdighedsregning til afgangsprøverne.

Brugbart svar (0)

Svar #8
15. august 2015 af AskTheAfghan

#7     Du kan vise dem hvad du kan. For eksempel, ræk hånden op, når læreren stiller spg. til klassen.


Brugbart svar (0)

Svar #9
15. august 2015 af Jerslev

#7: Hvilket grundlag skulle din lære have på den antagelse?

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #10
15. august 2015 af CULPØS (Slettet)

Nej det kan de ikke. 


Svar #11
15. august 2015 af 656

Ok tak for svarene.

Brugbart svar (0)

Svar #12
15. august 2015 af Stræbende

Jeg tror ikke de må vuderer dig efter det.


Svar #13
15. august 2015 af 656

Nej, det må de nok ikke.

Skriv et svar til: Kan lærerne se at jeg er optaget via en optagelsesprøve?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.