Studievalg og videregående studie

Studiejob vedr. biotek eller med.?

16. august 2015 af ejejejej (Slettet)

Hej SP

Jeg søger studiejob inden jeg skal starte på medicinstudiet her til februar 2016. Jeg har færdiggjort en gymnasiel uddannelse med bioteknologi A som studieretning. Derfor tænkte jeg på at finde et fritids-/studiejob, der vedrører bioteknologi eller medicin, der jo er studiet, jeg skal starte på..

Jeg tænkte nemlig, at jeg på den måde kunne bruge det her halve år på noget fornuftigt. Så er der nogle, der evt. kender nogle relevante deltidsjobs eller hjemmesider, hvor man kan finde disse? Er der nogle relevante jobs, der passer med en afsluttet studieretning med biotek A? 
Jeg har ellers søgt meget på nettet, og det meste er lager- eller pakkemedarbejder, hvilket jeg ikke finder særlig relevant :/

På forhånd tak! :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
16. august 2015 af MaibritG

Det er ret centralt, at vide hvor i landet, du søger arbejde. Der er eksempelvis et medicinlager i Tilst, der ofte søger medarbejdere. Om du kan arbejde biotek- eller medicin-relateret uden en relevant uddannelse, tror jeg bliver meget svært - især når det drejer sig om en kort periode.

Måske, at du skal nedsætte dine forventninger en smule.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (1)

Svar #2
16. august 2015 af drjuliet (Slettet)

Når du først er startet på studiet er der rig mulighed for at tage et kursus og derefter tage vagter på hospitalerne via Fadl. Vagterne er ofte fastvagter hvor man tager sig af en enkelt patient eller to, og sørger for at patienten ikke fjerner drop og andre slanger.
Med tiden kan man blive videreuddannet og få mere ansvar. Lønnen er generelt ganske god sammenlignet med så meget andet, og vagterne er frivillige i den forstand at man melder sig til når man gider og har tid. Man kan så risikere at der ikke er vagter at få, men generelt er det i København ikke det store problem, andet end i helligdagene hvor alle vil have vagter pga gode lønninger.

Derfor vil min anbefaling være at du laver noget du synes er fedt, lader op og glemmer "at lave noget relevant" du får rigelig mulighed for det når du starter og for de fleste er det vigtigere at være mentalt opladt og klar til at starte så det ikke bliver en sur pligt.
Selv arbejdede jeg i en vuggestue og elskede at tage lidt fri på den måde, andre jeg kender valgte plejehjem, tjener eller lignende de synes var spændende.

Svar #3
18. august 2015 af ejejejej (Slettet)

Okay, tak for svarene :) 

Mht. stedet søger jeg i Københavnsområdet. Men tænkte bare, om der var nogle, der vidste, om der var et relevant sted, hvor de søgte nye medarbejdere. - Eller et sted, de kunne anbefale :) Mht. at det skal være studierelevant er også fordi, det er det, der netop interesserer mig :) Plejehjem fungerer også helt fint for mig, idet det vel også er studierelevant og dermed i min interesse :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. august 2015 af drjuliet (Slettet)

Mange plejehjem har næsten altid brug for afløsere, så det er bare at kontakte dem, hvis de ikke kan tilbyde noget fast men kun virkartjanser kan du jo altid være tilknyttet flere steder.

Svar #5
18. august 2015 af ejejejej (Slettet)

Okay, tak for det :)


Svar #6
18. august 2015 af ejejejej (Slettet)

Ved du, om det er relevant og godt at have haft et studiejob på et plejehjem, når man længere fremme i studiet skal lede efter studiejobs? :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
18. august 2015 af drjuliet (Slettet)

Som sagt arbejder mange gennem Fadl efter studiestart og der igennem er der ofte mere faste studiejobs senere. Tror ikke det trækker op at du har arbejdet på plejehjem. Det der betyder noget ved Fadl er at have timer gennem Fadl.
På den lange bane er det - hvad jeg har hørt - fuldstændig ligegyldigt om du har arbejdet på plejehjem, cafe eller vuggestue, eller bare hygget dig i det halve år. Det er hvad du laver under og efter studiet der betyder noget.

Svar #8
18. august 2015 af ejejejej (Slettet)

Okay, tak for svaret :)


Skriv et svar til: Studiejob vedr. biotek eller med.?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.