Religion

Religion i det senmoderne samfund.. 3 enkelte spørgsmål..

17. august 2015 af Usakli1990 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej..

Nogen her som vil hjælpe med at besvare de 3 spørgsmål, da jeg er gået helt i stå med opgaven.

Jeg synes det er svært at skrive noget ned ud fra tabeller, når der ikke er en tekst man kan argumentere ud fra..

1. Karakteriser danskernes holdning til og brug af religion ud fra de statisktiske oplysninger.

2. Er der nogen af tallene, du især undrer dig over? - hvorfor/hvorfor ikke?

3. Giver tallene et entydligt billede?

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. august 2015 af Soeffi

Har du ingen ideer?


Svar #2
17. august 2015 af Usakli1990 (Slettet)

1. Undersøgelsen viser at over halvdelen af danskerne mener t de tror på gud, og over halvdelen af dem som har svaret nej til at de tror på gud, har svaret ja til at de er medlem af folkekirken eller et andet trossamfund hvilket undre mig lidt.

Derudover har flere danskere sagt ja, til at de er troende, end de har sagt at de tror på gud.

2. Det som undre mig er svarene. Svarene viser at danskerne er usikre på deres valg, og har ikke en klar idé om hvad de tror på.

3. Jeg synes ikke tallene giver en entydigt betydning, da det virker som om de er i tvivl med hvad de svarer.

Det er hvad jeg kan skrive ned :/ 


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. august 2015 af Soeffi

#2. Svaret på spørgsmål 1) må være at danskerne selv mener at de tror på Gud. Svaret på spørgsmål 2) er op til en selv. Det sværeste spørgsmål er nok 3. Man kan svare, at spørgsmålene er upræcise.

Spørgsmålet "Tror du på gud" siger ikke noget om hvilken gud. (Læg i øvrigt mærke til at gud er stavet med lille. I gamle dage var det sådan, at en gud blev stavet med lille, mens den kristne gud blev stavet med stort begyndelsesbogstav.)

Spørgsmålet "Er du medlem af Folkekirken eller et trossamfund" kan også dække over meget. Det samme gælder spørgsmålet om bøn og meditation.


Skriv et svar til: Religion i det senmoderne samfund.. 3 enkelte spørgsmål..

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.