Studievejledning

HF

17. august 2015 af elevgym (Slettet)

Jeg er en anonym elev, som gik på en gymnasial uddannelse på Horsens Statsskole og hf-kursus (stx) i 1g og jeg havde samfundsvidenskabeliglinje med matematik B-niveau og fysik C-niveau. De to fag har påvirket mit uddannelsesforløb m.h.t. mit standpunkt som gjorde, at ledelsen drøftede til et møde, om jeg fortsat skulle blive eller droppe ud, og de anbefalede mig selvfølgelig om at gå ud, da jeg ikke kunne klare mig. Det blev gentaget op til flere gange, hvor læreren og studievejlederen, før afgørelsen havde advaret mig om, at jeg var meget passiv i timen og havde for højt fravær. Hun sagde til et møde, at jeg enten skulle gå klasse om eller starte i hf på Horsens Statsskole, hvilket var et godt tilbud på det tidspunkt, men jeg nægtede at starte på hf eller gå klasse om, men blot fortsætte i min nuværende klasse og vente til det allersidste moment. Da jeg så efter afgørelsen gerne, vil søge ind på hf var det optaget, så mit eneste alternativ var at gå klasse om hvilket jeg overhovedet ikke gad acceptere. Jeg spurgte hende så hvad skal jeg stille op med mig selv. Men hun sagde den eneste mulighed var at gå på hf og vuc. Mit valg var selvfølgelig at begnde på hf i voksenduddannelsescenteret som den eneste mulighed, nu hvor jeg ikke kunne starte på hf på statsskolen. Nu vil jeg spørge om følgende:

Tvivlspørgsmål

Hvad er fordele og ulmeper at gå på hf i voksenuddannelsescenteret?

Hvad er fordele og ulemper ved at gå på hf i gymnasiet?

Har man samme fremtidsmuligheder på hf i voksenuddannelsescenteret  -og hf i gymnasiet?

Er der forskelle/hvad er forskellen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. august 2015 af PeterValberg

Har du overvejet at kontakte en studievejleder på fx gymnasiet eller VUC ???

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Skriv et svar til: HF

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.