Studievejledning

Karakterer

18. august 2015 af 3tBiotech (Slettet)

Hej Studieportalen

Jeg er en dreng på 18 år, som lige er startet i 3.g 

Min verden brød sammen i slut 1g. Hvilket resulterede i at jeg var skole træt i 2.G og ikke rigtig fik lavet noget
Mine karakterer i 2.G ende ud med at være 7.5 i gennemsnit ink. 1.G eksamen og årskarakterer i mediefag, og samfundsfag.  Mit spørgsmål er nu om dette er et "dårligt" snit? Jeg føler mig ikke specielt selv tilfreds med det. Og er lidt i tvivl om jeg spilder mit liv ved et snit på 7,5 i gymnasiet eller ej.. Min største frygt er netop ikke at blive til noget...

Desperate hilsner 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. august 2015 af Moderatoren

Det kommer an på om du skal bruge dit gennemsnit til noget .

Du kan tjekke på UG.dk hvad de forskellige videregående uddannelser har krævet i karakter i de foregående år. 

Derudover skal du også huske, at man kan komme i på kvote 2.


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. august 2015 af Moderatoren

Du kan desuden også forbedre din karakter i et fag på HF enkeltfag eller suppleringskurser


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. august 2015 af Nikolaiksjensen (Slettet)

Det er i 3.g du afslutter dine A-fag, og disse tællere højere når der i sidste ende skal regnes gennemsnit. Hvis du arbejder og får afsluttet dine A-fag med nogle gode karakter så vil du nok ende med et helt fint snit.


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. september 2015 af DrNielsen

Det skal lige siges at du IKKE kan forbedre dine karakterer ved supplering. Du kan kun hæve niveauet på dem.


Skriv et svar til: Karakterer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.