Dansk Historieopgave

Nationalisme

18. august 2015 af interesseret (Slettet) - Niveau: B-niveau
Hvad tænker I om min overvejelse -> skrive om vikingetiden i Danmark, i forhold til overemnet Nationalisme.
Når jeg tænker på dansk nation, så tænker jeg specielt vikingerne der er vigtig for at forstå den danske nation, og som er en del af vores danske identitet

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. august 2015 af Bang7812

husk nu på dan dansk nationalisme først rigtigt brydder igennem efter enevældens afskafelse i 1849. på det tidspungt tængte man på de gylne tider i danmark, fx. danmark under valtemarkongerne (valtemar den store, valtemar sejer ogsåvidere. man viste på det ikke særlig meget om vikingerne på det tidspungt. selvfølelig er vikingerne en del af den danske nationalitet, men om den kan være en del af dansk nationalisme ved jeg ikke. Jeg vil komme med den anbefaling at du skal skrive om nationaliseme i forbindelse med de slesvigske krige, der er det også nemt at finde matriale og man kan snakke om en entelig samtidsnationalisme. jeg vil bare lige sige at jeg ved ikke om du referere til dansk nationalisme i dag eller samtidsnationalisme. jeg du kan kun bruge mine anbefalinger hvis det er samtidsnationalisme, hvis det er nationalisme i dagens danmark syntes jeg at det er et framragene emne. 


Skriv et svar til: Nationalisme

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.