Dansk

Novelle

18. august 2015 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har læst novellen "Blomster" af Jackob Ejersbo og har i den forbindelse et spørgsmål til selve fortællingen. Der står på side 1 i teksten: 

"Du opfører dig som en murerarbejdsmand," siger min far, som er pensioneret murermester, og jeg siger: "Ja, hvem mon jeg har det fra," og vi griner. Han lægger armen rundt om min og holder om min skulder med sin store hånd mens vi går. "Stærk," siger han. "Ro-maskine," siger jeg.

Vil hører hvad det vil sige at faren siger hun opfører sig som en murerarbejdsmand??? er det at hun ikke er bundet til de tidligere rollefordeling, hvor kvinderne var hjemme og passede hus og børn, mens mænd var ude og arbejde ???eller menes der noget helt andet. 

og i forhold til det sidste "Stærk siger han. "Ro-maskinge, siger jeg??? hvad betyder det for selve hovedpersonen, Sissels karakter ?

Mange 1000 tak 


Svar #1
19. august 2015 af HFNU (Slettet)

Hvis der er nogle der har et svar på overstående spørgsmål - er i meget velkomne til at skrive , fordi jeg har stadig ikke fundet et konkret svar.

Tak igen:)


Skriv et svar til: Novelle

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.