Studievejledning

Merit HF

19. august 2015 af MartinBrown (Slettet)

Hej studieportalen

Jeg står i den situation at jeg skal starte på andet år HF, for at kunne starte på andet HF år skal man have haft det er hedder NF og det svarer til fagene Biologi, Kemi og Geografi på C niveau. Jeg skal derfor have merit for mine fag Biologi, Kemi og Geografi.

Mit problem er at jeg har haft Biologi på A niveau som jeg afsluttede med årskarraktererne 10/7 og eksamenskarraktererne 4/7, jeg kan kun få merit for min eksamenskarrakter da det er dét man i HF lægger vægt på, og det er noget rigtig lort for mit vedkommende da jeg jo kun fik 4/7 i eksamenskarraktererne for Biologi A. Jeg har så tænkt på om det er muligt at tage et VUC kursus med Biologi C niveau også få merit gennem den karrakter jeg kan få der istede for merit via. mit biologi A. Jeg er rimelig sikker på at jeg let ville kunne score 12 i biologi C da jeg havde det ret nemt med Biologi A.. Mit spørgsmål er egentligt om det her kan lade sig gøre kan man tage et VUC kursus for et fag man har afsluttet på et højere niveau også få sin merit gennem VUC kurset eller er det ikke muligt.. Kan godt se at beskeden er lidt forvirende, håber dog i forstod den :D 

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. august 2015 af CULPØS (Slettet)

Det ville jeg ikke tro var muligt.

Man plejer at upgradere fra f.eks. MAT C -> MAT B 
Jeg har aldrig hørt om at tage et fag på lavere niveau.
Og hvad så med kemi c og geografi c?


Svar #2
19. august 2015 af MartinBrown (Slettet)

dem har jeg haft og afsluttet. Det der plager mig er bare at jeg ved jeg sagtens kan få et 12 tal i Bio C men bliver nødt til at nøjes med 4/7..


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. august 2015 af CULPØS (Slettet)

DU får 7 da man ikke får skriftlig karakter på C niveau. 
Men prøv at kontakt din vejleder. 


Svar #4
19. august 2015 af MartinBrown (Slettet)

Nårh ja kan godt se at jeg selvfølgelig kun får 7 tallet med da det er Bio C, Ved dog ikke helt om det hjælper så meget, er bare ikke tilfreds med et 7 tal og jeg ved at det i manges ører lyder mærkeligt, men sagen er den at jeg stort set gennem 2.g og starten af 3.g kun fik rene 12 taller med enkelte 10 taller, jeg har altid hafT ekstrem let ved naturvidenskabelige fag men til sidst i 3 g blev jeg dog så skoletræt at jeg simpelthen stopede med at aflevere mine opgave og droppede helt mine morgenmoduler (som oftest var mine biologi moduler) Når jeg tænker tilbage på det nu er den eneste grund til jeg fik 10/7 i årskarrakterer nok at min biologi lære vidste hvor dygtig jeg var og kke ønskede at give mig en lavere karrakter selvom det nok var det jeg fortjente. Mine sidste 3-4 måneder vil jeg selv sige jeg lå til en karrakter på mellem 00-02 i biologi. Synes bare det er lidt syndt at takke til gode med en karrakter på 7 når man ved at man med sikkerhed kan få bedre.. NF vægter vel "kun" 1.5 så må jeg bare arbejde lidt hårdere på at rette snittet op via de andre fag.. 


 


Skriv et svar til: Merit HF

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.