Studievalg og videregående studie

Er HTX mon noget for mig?

20. august 2015 af JBiebs (Slettet)
Hej! Jeg er er en meget forvirret 9. Klasser
Jeg ved ikke om jeg skal vælge HTX. Jeg får nok 7 i alle fag og 10-12 i engelsk og jeg elsker teknologi og alt det man skal på HTX men jeg ved ikke om det mon bliver hårdt for mig? Er der nogen der ved om det er svært at gå på HTX? Og hvad med mine 7 taller? Skal jeg få dem op på 10 før jeg skal vælge htx? Og min lære har sagt at jeg er uddannelsesparat! :)
Håber at der er nogen der vil hjælpe mig :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. august 2015 af Stats

hhx er heller ikke dårlig... Der slipper du for kemi og fysik. Det har jo så den konsekvens, at der er mange uddannelser du må vinke farvel til... Men når det så er sagt, så har du Engelsk på A niveau (hvilket du jo er god til), Matematik på B niveau (som du kan vælge om du vil opgradere), et andet sprogfag, og virksomhedsøkonomi, afsætning, international økonomi og erhvervsret, som du på et eller andet tidspunkt får brug for, eller kan anvende i en bestemt situation...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. august 2015 af Stræbende

Hvad vil du blive når du bliver stor?


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. august 2015 af CULPØS (Slettet)

Du kan prøve dig frem, hvis det ikke er noget for dig så drop ud før eksaminerne - Det er der ingen skam i. 
Også kan du prøve en af de andre gymnasielle uddannelser. 

Du kan ikke regne med dine folkeskolekarakterer - dit værste/dårligeste fag kan sagtens blive dit ynglings.

 


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. august 2015 af mmwhatchasay

altså skal lige sige at du sagtens kan have Mat B og Eng A på HTX. Samtidigt er teknologi dog nok ikke det du tror det er: Det hander om en problemstillingen hvorfra man så kommer med et produkt og arbejder med dette for at finde en løsning til problemstillingen.

Men går selv på HTX (2.g) så hvis du har nogle spørgsmål så kom bare med dem :) 
men som 2# siger, hvad vil du uddannes som?


Svar #5
21. august 2015 af JBiebs (Slettet)

Altså jeg tænker på at blive software ingeniør :)
#4 syndes du at det er hårdt at gå på HTX?

Brugbart svar (0)

Svar #6
21. august 2015 af mmwhatchasay

#5, Ja det er det helt sikkert. Har haft alt mellem en til fem store afl (4+ timer hver) om ugen. Men det er mega interessant og udfordrende. Men når du endelig er færdig føles det så dejligt!

Du skal ikke lade det skræmme dig. Det handler mere om dit engagement end om det er "hårdt" :)


Svar #7
21. august 2015 af JBiebs (Slettet)

Okay, men synes du at det er en god idé at vælge HTX med de 7 taller jeg får? Altså kan jeg godt opgradere dem på gymnasiet? :)

Brugbart svar (0)

Svar #8
21. august 2015 af CULPØS (Slettet)

Ja! prøv nu bare ;)

Karakterer i folkeskolen kan ikke sammenlignes med karakterer på ungdomsuddannelser.


Brugbart svar (0)

Svar #9
21. august 2015 af Mads009 (Slettet)

Jeg er lige startet på htx, og jeg synes det er mega fedt. Det med karakterene er fuldstændig ligemeget. Næsten alle lærer har startet på bunden mht. undervisning, så bare rolig.  


Brugbart svar (0)

Svar #10
21. august 2015 af mmwhatchasay

basically. En af mine venner havde oven i købet et firtal, og han går på 2.htx nu :) Det begynder stille og roligt


Brugbart svar (0)

Svar #11
21. august 2015 af Stats

hhx har det højeste gennemsnit...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #12
21. august 2015 af mmwhatchasay

Ja men hvis ikke #0 er interesseret, så..

plus hhx kan udelukke  mange udd.


Brugbart svar (0)

Svar #13
21. august 2015 af CULPØS (Slettet)

#11

Og hvor ved du det fra? 
Kilde?  

Fordi det er en direkte løgn. 
 


Skriv et svar til: Er HTX mon noget for mig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.