Tysk

Rettelse af tysk stil

21. august 2015 af Nielsen1996 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej med jer!

Er der måske en venlig sjæl derude der lige vil tjekke min tyskopgave igennem for grammatiske fejl og evt. andre fejl? Tusind tak på forhånd. Mvh. Frederik Nielsen.


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. august 2015 af Soeffi

Meine Sommerferien 2015

Die längsten und die schönsten Ferien sind die Sommerferien. Der Sommer ist die schönste Jahreszeit. Alle Schüler haben die Möglichkeit die Ferien gut und interessant zu verbringen.

Ich habe einen guten Sommer gehabt mit meiner Familie und Freunden. Erst war ich 7 Tage in Italien gewesen mit meiner Familie und es war eine sehr schöne zeit. Wir waren auf einem Campingplatz in Lazise, Gardasee. Auf dem Campingplatz gab es sehr viele Dänen. Ich habe ein Handvoll nette Leute kennengelernt – die Zeit mit dem Menschen war sehr gut und Spaß. Wir waren auch in der Disco und obwohl ich nicht so gut durfte, habe ich trotzdem ganz viel Alkohol getrunken. Doch war mein klein Bruder, Daan mit mir zu Disco. Es machte mir mehr sicher dass er mit mir dazu ging. Es war auch sehr Spaß dass er mit mir war. Am Tag spielten wir Fußball, badeten, spielten Karten und viele andre Spaße Dinge wie man typisch gern mag ob einem Campingferien. Es war ein schöner erlebnisreiche Urlaub war wir auch viele Dingen gesehen hatten.

Als ich nach Hause von Italien kam, startete das Fußball wieder in Give wo ich Fußball spielt. Später in dem letzten Wochenende vom meinen Urlaub waren wir mit der Fußballmannschaft in Niederland um spiele zu spielen in einem Fußballturnier. Wir hatten 3 spiele gewonnen, 1 spiel verloren und 1 spiel endete unentschieden. Unsere Mannschaft hat sehr gut Fußball gespielt.           

Ich habe auch zusammen mit meinen Freunden gewesen in die letzte Zeit von meinem Urlaub. Wir haben viele Spaße dingen zusammen gemacht. Wir haben unter anderem gegrillt, geschwommen, Fußball gespielt, viel Alkohol getrunken und die Sonne genießt.


Svar #2
21. august 2015 af Nielsen1996 (Slettet)

#1

Meine Sommerferien 2015

Die längsten und die schönsten Ferien sind die Sommerferien. Der Sommer ist die schönste Jahreszeit. Alle Schüler haben die Möglichkeit die Ferien gut und interessant zu verbringen.

Ich habe einen guten Sommer gehabt mit meiner Familie und Freunden. Erst war ich 7 Tage in Italien gewesen mit meiner Familie und es war eine sehr schöne zeit. Wir waren auf einem Campingplatz in Lazise, Gardasee. Auf dem Campingplatz gab es sehr viele Dänen. Ich habe ein Handvoll nette Leute kennengelernt – die Zeit mit dem Menschen war sehr gut und Spaß. Wir waren auch in der Disco und obwohl ich nicht so gut durfte, habe ich trotzdem ganz viel Alkohol getrunken. Doch war mein klein Bruder, Daan mit mir zu Disco. Es machte mir mehr sicher dass er mit mir dazu ging. Es war auch sehr Spaß dass er mit mir war. Am Tag spielten wir Fußball, badeten, spielten Karten und viele andre Spaße Dinge wie man typisch gern mag ob einem Campingferien. Es war ein schöner erlebnisreiche Urlaub war wir auch viele Dingen gesehen hatten.

Als ich nach Hause von Italien kam, startete das Fußball wieder in Give wo ich Fußball spielt. Später in dem letzten Wochenende vom meinen Urlaub waren wir mit der Fußballmannschaft in Niederland um spiele zu spielen in einem Fußballturnier. Wir hatten 3 spiele gewonnen, 1 spiel verloren und 1 spiel endete unentschieden. Unsere Mannschaft hat sehr gut Fußball gespielt.           

Ich habe auch zusammen mit meinen Freunden gewesen in die letzte Zeit von meinem Urlaub. Wir haben viele Spaße dingen zusammen gemacht. Wir haben unter anderem gegrillt, geschwommen, Fußball gespielt, viel Alkohol getrunken und die Sonne genießt.

Hej Soeffi. Der er ikke nogle rettelser i den tekst du lige har skrevet. Nægter nu at tro på at der ingen fejl er :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. august 2015 af Stygotius

Nielsen 1996,

Tror du at Studieportalen er en gratis rettetjeneste? Det er den ikke. Den giver hjæp til at løse konkrete problemer så man selv kan lave sine opgaver.

Det har intet med venlighed/uvenlighed at gøre.

Du kan ikke uden videre  bede nogen om "bare lige" at tjekke din opgave igenemme. Det er dit eget arbejde.

Vil du i hele din gymnasietid bare aflevere andres arbejder som dine egne ?


Svar #4
22. august 2015 af Nielsen1996 (Slettet)

Haha, hold da op. Jeg ser ikke din kommentar som relevant, overhovedet. Burde du måske ikke bruge din tid på noget andet end at komme med nyttesløse kommentarer? Virkelig, forstår ikke engang hvorfor du gider at bruge din tid på at kommenterer mine opslag her på Studieportalen. Omvendt kan jeg spørge dig, gider du bruge en masse tid på at skrive til hver enkelte på Studieportalen med sådan en besked som du sendte til mig? Jeg er nemlig langt fra den eneste der spørger om andres hjælp til rettelser af en opgave. Jeg har kæmpet for at komme frem med det jeg har fået skrevet. Jeg spørger om hjælp til at få rettet en opgave. Om folk vil rette den eller ej, er op til dem selv. Jeg har set andre få rettelser af deres opgave herinde hvor de samtidig har fået forklaringer på hvorfor det er som det er. Måske lærer jeg af at få en forklaring på hvorfor det skal rettes til noget andet. Du ved ikke noget som helst om at jeg afleverer andres arbejde med alle mine opgaver. Please, bare bland dig udenom. Folk må gerne bare påpege de steder hvor der er fejl så jeg selv kan rette det. Det er vel op til dem. Brug selv din tid på noget mere fornuftigt. Hav det godt, hej.

Brugbart svar (0)

Svar #5
22. august 2015 af Stygotius

Nå da-da. Der ramte man vist et ømt punkt.

At aflevere en opgave hvor andre har rettet ens fejl for en er nok ikke at aflevere ens eget arbejde.

Den karakter der så bliver givet, er en karakter for det de andre har lavet.

Du tror tilsyneladende at du har tjenere her som du bare kan smide dit snavsetøj over til så de kan vaske det rent for dig. Det er muligt at din mor gør det for dig, men sådan fungerer Studieportalen nu ikke.

I gymnasiet arbejder man selvstændigt.


Skriv et svar til: Rettelse af tysk stil

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.