Tysk

SIMPEL TYSK -RETTELSE

23. august 2015 af study12 (Slettet) - Niveau: 10. klasse
Hejsa!
Er nogle, der vil være så Venlig at kigge en præsentation af mig selv. Den Er virkelig kort og simpel tekst. Jeg vil bare lige have den rettet, og set med andre øjne.
Please, der ingen der kan eller vil hjælpe.
Desperat!
Sender gerne privat til din indbakke.

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. august 2015 af Stygotius

Du lærer INTET af  at andre bare fjerner eventuelle fejl for dig.

Du må fortælle hvilke problemer du har.

Du kan ikke "bare lige" få en tekst rettet.


Svar #2
23. august 2015 af study12 (Slettet)

Det er jo lige netop det, at jeg ikke ved, hvad det er for nogle fejl jeg laver.

Det derfor jeg gerne vil have andre, som kan se fejlene til, at gøre mig opmærksom på det.

Det lærer jeg i hvert fald utrolig meget af.

Hele essens ved dette er jo, fordi jeg vil aflevere noget, der godt.


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. august 2015 af OliverHviid

Det er vigtigt at forstå, at din lærer gerne vil se dit nuværende faglige niveau. Hvis andre retter din tekst, så vil dette jo ikke være muligt. Desuden skal din lærer nok rette dine fejl og gøre dig opmærksom på dem - det er jo trods alt hans/hendes job.


Svar #4
23. august 2015 af study12 (Slettet)

Jeg synes simpelthen ikke det er i orden at skrive på den måde.
For det første, er der utrolig mange elever/børn, der for hjælp af sine forældre og søskende, så de fremadrettet bliver dygtige. Så er der børn, som ikke kan hente hjælp, fordi mor og far udlændinge, eller aldrig har kunne finde ud af Det med skolen nogle steder, og den eneste mulighed er nettet.

Jeg er udmærket godt klar over, at én læreres pligt er at rette opgaven for dig.
Men der er også nogen, der gerne vil vise læren, at man forsøgt har forsøgt, at gøre det så korrekt som muligt, også ved at få andre til at kigge på det. På den måde har gjort dit.

Der er virkelig også mange der får hjælp hjemmefra, og bliver dygtige af det, mens andre må håbe på det bedste.

Men jeg sybes det er tydeligt, at studieophold er sted hvor man kan få hjælp til at få kigget sin opgaver igennem. Fy for fanden.



Brugbart svar (0)

Svar #5
23. august 2015 af Stygotius

Nej, -det har du misforstået. Studieportalen er ikke et sted hvor man bare kan få sine opgaver rettet af andre (Det har ikke noget med "hjælp" at gøre),  men et sted hvor man kan få hjælp til at løse eventuelle problemer  så man selv bliver i stand til lave sin opgave så godt som muligt.

Studiportalen er ikke en gratis rettemaskine. Man har stadig ansvaret for at lave sin  egen opgave.

Når du får en karakter for en besvarelse som andre har gjort i orden til dig, er det jo ikke en karakter der viser hvad du kan og ikke kan, men hvad andre kan.  Vil du ikke gerne selv vide hvor du står, rent fagligt ?. - - -ellers kan du få en slem overraskelse til en prøve eller eksamen.


Skriv et svar til: SIMPEL TYSK -RETTELSE

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.