Debat

Juridisk erfaring

26. august 2015 af Lapendio

Hej alle.

Jeg kunne godt tænke mig at få noget erfaring i juridisk arbejde. Er det overhovedet muligt?
Jeg ved godt at advokattitlen er en beskyttet titel, men er titlen som jurist det?

Ifølge min dansklærer, ville det være ulovligt for mig at forsvare andre mennesker. Det kan jeg forstå, nu hvor at advokattitlen er beskyttet. Det var meningen, at der skulle indføres et nyt udvalg på min skole, som jeg skulle lancere, men jeg er bange for at det vil falde til bunden, eftersom at det vil være strafbart. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
26. august 2015 af CULPØS (Slettet)

Nej titlen jurist er ikke beskyttet. 

Og nej det er ikke muligt for dig endnu, at få relevant juridisk-arbejde. De store kontorer plejer normalt først at tage studerende ind på 5. semester. Men altså frivilligt arbejde kan du godt lave (det giver bonus), Men ellers er det normalt først muligt at få studie-relevant job, efter 1. semester. 

Jeg mener derimod det er en rettighed i har i folkeskolen. At lave et elevudvalg. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. august 2015 af CULPØS (Slettet)

Wow - der er mange grammatiske fejl! :D

Men hallo! Var lige på bar med gutterne ;) Håber mit indlæg var forståeligt. 


Svar #3
26. august 2015 af Lapendio

#2

Dit indlæg er forståeligt :-) Det er helt i orden.


Svar #4
28. august 2015 af Lapendio

Er det muligt at få juridisk erfaring, inden jeg har tænkt mig at studere jura?


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. august 2015 af Storm87 (Slettet)

Altså der kan jo ikke ske noget ved at søge et job som kontormedhjælper eller ligende hos de store advokathuset. De har af og til brug for hjælp og hvis du forklare dem at du virkelig brænder for juraen og gerne vil være jurist/advokat, så kan det godt være de kan se en ide i at lade dig få et fritidsjob en 5-10 timer om ugen :-)


Brugbart svar (0)

Svar #6
30. august 2015 af CULPØS (Slettet)

Jeg vil lige pointere - det er jo ikke jurdisk erfaring, som kontor medarbejder. Og jeg har ALDRIG set en kontor-medhjælper på de store kontorer. De bruger sekretærer. 

Og uanset, hvor meget man brænder for jura, så bliver du sgu ikke stud.jur på et af de store kontorer medmindre dine karakterer afspejler din passion. 

Det bedste man kan gøre: 

*Udenlandsophold (studie relateret)
*Høje karakterer
*Tidligere studierelevante jobs


Skriv et svar til: Juridisk erfaring

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.