Matematik

TI-Nspire, indtegning af parabel i kordinatsystem, forkert graf?Harigendesperatbrugforhjælp

02. september 2015 af hardesperatbrugforhjælp (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, jeg står til at skulle aflevere mat aflevering om 4 timer, og jeg mangler den sidste opgave, hvilket går ud på, at vi skal finde mindsteværdien for x, ved at indtegne funktionen(1.497*x^2+40/x) i en graf. Dette har jeg så forsøgt, men den dukker op med denne graf, hvilket jeg er ret sikker på ikke er rigtig. Jeg har snakket med andre fra min klasse, som har insat den samme funktion, med som får en anden graf. Jeg tænker derfor om mit TI-Nspire(som er der jeg indtegner grafen) kan være indstillet til et eller andet der gør den bliver anderledes? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. september 2015 af Soeffi

#0. Mener du:

1,497\cdot x^2+\frac{40}{x}

...?


Svar #2
02. september 2015 af hardesperatbrugforhjælp (Slettet)

Ja :) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. september 2015 af Soeffi

#2. Jeg får dette, men jeg tror, at din er den samme, hvis du klemmer x-aksen sammen.


Svar #4
02. september 2015 af hardesperatbrugforhjælp (Slettet)

Det er også det mine klassekammerater får, har prøvet at klemme x'aksen sammen, men det kan jeg ikke, den zoomer bare ind? :) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
02. september 2015 af Soeffi

#4 

Du skal holde shift nede, så zoomer den kun på den akse, du rør ved.

Vælg evt. vindue/zoom og vælg aksernes yderpunkter.


Svar #6
02. september 2015 af hardesperatbrugforhjælp (Slettet)

Aaah, nu ser den rigtig ud tusind tak for hjælpen :) 


Skriv et svar til: TI-Nspire, indtegning af parabel i kordinatsystem, forkert graf?Harigendesperatbrugforhjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.