Studievalg og videregående studie

Kan jeg blive læge? - snit

03. september 2015 af sern

Hej SP,

Jeg brænder virkelig meget for at blive læge, men jeg ved ikke om dette er muligt.

Jeg går i 3.g, og går på en naturvidenskabelig studieretning, hvor jeg har de fag, der kræves for at blive optaget.

I 1.g afsluttede jeg mediefag, og jeg fik karakteren 7, og det samme gjorde jeg med samfundsfag, men det har jeg hævet til B, så karakteren gælder ikke på mit bevis. 

I 2.g afsluttede jeg tysk med 12/12, og jeg kom op i det mundtligt, hvor jeg fik 12. Desuden afsluttede jeg engelsk med 12/10, og jeg kom op i det skriftligt, og jeg fik også 12. 

Desuden har jeg beregnet mine årskarakterer + karaktererne for mine årsprøver for 2.g. Snittet lå på 9,5... (jeg er klar over, at det ikke kommer til at stå på mit bevis)  

Tror I, at jeg kan få snittet?

Mvh.


Brugbart svar (1)

Svar #1
03. september 2015 af MaibritG

Det afhænger helt af din præstation i 3.G, da det er her, du har SRP og afslutter dine A-fag. Får du ikke snittet, er der jo også muligheden for at søge via kvote 2.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (1)

Svar #2
03. september 2015 af lægesøgning (Slettet)

Jeg læste forleden på SDU at det kun kræver seks i gennemsnit for blive optages på Syddansk Universitet som lægestuderende, kun hvis du søger ind på kvote 2.

Læs følgende link: ?http://www.dr.dk/nyheder/indland/her-kan-du-blive-laege-med-et-6-tal-i-snit

---

Med venlig hilsen

Alem Durakovic


Brugbart svar (1)

Svar #3
11. september 2015 af dannysannem

Selvfølgelig skal du gøre en god indsats resten af 3. g. Men som #1 og #2 skriver så er der altid mulighed for at søge kvote 2. Fra næste år er også AU med på en mindre stram kvote 2 procedure, der ligner SDU's meget.

Savner du inpiration til hvordan du an gøre dig god til kvote 2, så kan du overveje at smutte forbi Rønde Højskole i et sabbatår på vores Sygepleje- og Medicinlinje.

Mvh Danny Sannem, Rønde Højskole


Skriv et svar til: Kan jeg blive læge? - snit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.