Engelsk

Engelsk formulering... Slumdog Millionaire

04. september 2015 af nySGer (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej
Jeg har skrevet, hvad der skal forestille, en side i Jamal Malik's dagbog. Jeg har ikke lige prøvet det her "lektie-halløj" før, men tænkte det var det perfekte sted, at høre andres meninger:-) Jeg har dette afsnit fra min tekst, som muligvist lyder lidt kluntet;-)

Today was both the best day in my life and the worst. I can’t even believe I’ve met Amitabh Bachchan… India’s biggest star Amitabh Bachchan… The real Amitabh Bachchan with helicopter and everything. I never thought that a little boy like me could get his autograph. My way to it was maybe a bit unusual, but I got it!

Det er hovedsageligt gentagelserne, jeg ønsker at høre jeres mening om:-) Mht. til grammatikken er det vigtigt at huske at han på skrevne tidspunkt ikke har autografen...

Med venlig hilsen mig:-)


Brugbart svar (1)

Svar #1
04. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Haha - sjov ide
- Efter min mening så gentager du navnet Amitabh Bachchan 1-2 gange for meget.

F.eks:  "I can’t even believe I’ve met Amitabh Bachchan… India’s biggest star Amitabh Bachchan..."

Sætningen kunne blive mere flydende således: I can't believe i've met Amitabh Bachchan, who is the biggest star in India. 


Svar #2
04. september 2015 af nySGer (Slettet)

Tusind tak for svaret:-)
Det er en af de der ting, hvor det lyder meget bedre i hovedet, hvor man nærmest kan se det for sig;-D 

Tak igen:-)


Skriv et svar til: Engelsk formulering... Slumdog Millionaire

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.