Dansk

hvordan kan jeg blive gode til dansk prøver tester nogen kan hjælpe?

05. september 2015 af sofe1 - Niveau: 9. klasse

Hej jeg vil gerne have hjælp til at blive bedre prøver og teste,  jeg får altid 0,2/ 4 i karatere. jeg får altid nogle teste eller prøver hvor der jeg får diktat og gramatik opgaver. selvom jeg kender ordene der bliver sagt glemmer jeg hvordan det staves. ikke så vigtigt. jeg vil gerne spørg jer om i har nogle hjemmesider, hvor man kan  lave øvelser, og gramatik. please vis i har nogen så være søde sæt et link ned i kommentaren!


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. september 2015 af milia12

http://retstavning.gyldendal.dk/elev.aspx

På denne side kan du tage øveprøver, hvor du som sagt kan øve dig i kommende prøver.

Du skal bare trykke på knappen øveprøver ude i venstre kollonne :))


Svar #2
05. september 2015 af sofe1

 tak 


Brugbart svar (1)

Svar #3
05. september 2015 af Eksperimentalfysikeren

Det vigtigste er, at du arbejder så meget som muligt med godt dansk. Læs aviser, se TV-nyheder, læs danske romaner. Radioavisen er også god. Nyhedsoplæserne er udvalgt bl.a.ud fra deres sprog.

Anskaf Retskrivningsordbogen (start eventuelt med at låne den på biblioteket) og læs i den. Der er dels en stor samling af ord med tilhørende bøjningsformer og dels et stort afsnit om grammatikken. Du skal ikke læse den fra den ene ende til den anden, men slå op i den og ind imellem læse mindre afsnit.

Ud fra det, du har skrevet, gætter jeg på, at du er indvandrer. Du bor muligvis i et område, hvor der er mange fra samme land som dig, hvilket selvfølgelig giver en vis tryghed, men også hæmmer kontakten med os os andre. Du kan prøve, om der er en klub eller forening, der beskæftiger sig med noget, der har din interesse. Det kan være en sportsklub, en fotoklub, et sangkor eller så meget andet. Danmark er kendt for sine mange foreninger, så der skulle være en chance her. En anden mulighed er oplysningsforbundene. Der er undervisning og andre arrangementer i massevis. Du skal ikke følde dig bundet af "Dansk for invandrere", men prøve noget af det andet.


Brugbart svar (1)

Svar #4
07. september 2015 af Eksperimentalfysikeren

Jeg er netop kommet i tanker om, at vi har en forfatter, der skriver et rigtig godt dansk, nemlig H.C.Andersen. Læs nogle af hans eventyr.


Svar #5
29. oktober 2015 af sofe1

tak :)


Skriv et svar til: hvordan kan jeg blive gode til dansk prøver tester nogen kan hjælpe?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.