Studievalg og videregående studie

ITU mat A eller B

05. september 2015 af Nielsen203

Hej jeg går på HTX 2g jeg har matematik på B lige nu men har også muligheden for at hæve det.

jeg vil gerne læse på ITU: IT universitet i københavn.

adgangskravene er Matematik A og mindst 6 i gennemsnit efter det der kommer med i årskarakter men mit spørgsmål er. 

Kan jeg godt tage matematik på B nieavu og så supplere eller skal det være på A nieauv 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. september 2015 af MaibritG

Du kan sagtens tage matematik B og så i din sommerferie supplere til matematik A, som dog vil være mere STX/HF-relateret end HTX. Måske, at det vil være en fordel for dig, at vælge matematik A som valgfag på HTX, hvis du er mere til teknisk og praktisk matematik.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
05. september 2015 af Nielsen203

Matematik bliver svært på tredje år og derfor hvis der er en mulighed for at tag det og så supplere vil det blive meget bedre. men vil så betyde det samme at tag det på A eller supplere?


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. september 2015 af MaibritG

Om du tager matematik A på HTX eller som suppleringsfag ændrer ikke på niveauet eller sværhedsgraden. Du skal også forsat have et gennemsnit på 6.0 i matematik A, hvis det drejer sig om bachelorstudiet "Softwareudvikling"

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #4
05. september 2015 af Nielsen203

Det præcis den retning jeg vil have. men hvis jeg nu supplere og får 4 hvad skal jeg så?


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. september 2015 af MaibritG

men hvis jeg nu supplere og får 4 hvad skal jeg så?

Det er faktisk meget simpelt: Så kommer du ikke ind via kvote 1. Måske, at du har en chance via kvote 2, hvis de slækker på kravet om bestemte faggennemsnits, men jeg tvivler. Mit råd vil være, at have en plan B. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #6
05. september 2015 af Nielsen203

Hvornår er det Kvote .1 og 2 er. 

hvordan kan du kommer med et eksempel til en plan b


Brugbart svar (0)

Svar #7
05. september 2015 af MaibritG

Hvornår er det Kvote .1 og 2 er. 

Du kan læse mere generelt om kvote 2 her: https://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaendeuddannelse/kot-optagelsesregler-i-kvote-2. Bemærk, at dette er den generelle beskrivelse for kvote 2, så du skal lige undersøge hvad der gør sig gældende på ITU og det specifikke studie.

hvordan kan du kommer med et eksempel til en plan b

Du kunne eksempelvis læse en professionsbachelor i softwareudvikling: http://www.cphbusiness.dk/softwareudvikling-pba.  Studiet nævner eksempelvis også, at det er muligt, at tage en master i IT softwarekonstruktion på IT Universitetet (Kilde). Det kræver dog, at du er uddannet datamatiker eller lignende først.

Du kan læse til Softwareingeniør på Aalborg Universitet eller på SDU i Odense. Hvad med softwareteknologi på DTU. Der er i hvert fald et væld af muligheder så længe, at du også vælger matematik på A-niveau.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: ITU mat A eller B

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.