Almen studieforberedelse (AT)

Konstruktiv kritik og gode råd søges: Problemformulering

12. september 2015 af Mart96 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej 

I øjeblikket befinder jeg mig i processen hvor i jeg forsøger at producere en fin problemformulering til et opkommende AT-forløb. 

Fagkombinationen er Dansk og Historie. 

I dette forløb tages der fokus på "Ungdomsoprøret", som fandt sted både i 60'erne og 70'erne. Herfra har jeg selv valgt at tage fokus på denne periodes påvirkning på den "traditionelle kernefamilie" og også belyse hvilke andre familietyper der i anledningen blev mere aktuelle. 

Meget "efterlignende" lyder min problemformulering (hovedspørgsmål) sådan her: 

- "Hvordan påvirkes den traditionelle kernefamilie under ungdomsoprøret og hvilke nye familietyper bliver derved aktuelle alternativer?

Følgende har jeg udtænkt nogle mulige underspørgsmål: 

- Hvad er den traditionelle kernefamilie?  

- Hvorfor gør nogle unge oprør med forestillingen om den traditionelle familie?

- Hvilke nye familietyper opstår i denne periode?

- Hvordan har rollerne i familien muligvist ændret sig? 

Jeg ønsker meget gerne at høre din vurdering på hvordan mine spørgsmål kan forbedres og lytter også til dine forslag om hvordan jeg måske bør tænke anderles i forhold til dette emne. :) 

På forhånd tak. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. september 2015 af Gehilfe (Slettet)

Du mangler at få dansk ind i problemformuleringen. Du skriver jo, at fagkombinationen er dansk og historie.


Svar #2
12. september 2015 af Mart96 (Slettet)

Okay tak for din bemærkning, men kan du ikke forklare lidt mere om hvordan jeg måske kunne implementere "dansk"? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. september 2015 af Gehilfe (Slettet)

Nej, det var alt, jeg havde at sige.


Svar #4
12. september 2015 af Mart96 (Slettet)

Okay fair nok og igen tak for din bemærkning - trods det ikke er så konkret at bygge på. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. september 2015 af victory007 (Slettet)

Du kan prøve forskellige belysningsformer som de har vist i almen dansk undervisning. Som f. eks. lave et journalistisk interview, eller indskud, tilsidst med en der var i live på det tidspunkt. Det vil ændre hvordan du fremviser perspektiver og information og er noget du har lært hvordan man gør korrekt i dansk klassen, og du viser du kan bruge forskellige resourcer og kompetencer.

held og lykke, sig til hvis du kunne bruge det


Skriv et svar til: Konstruktiv kritik og gode råd søges: Problemformulering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.