Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Problemformulering - Hjælp!

17. september 2015 af Rezwan9 (Slettet)

Hej alle!

Jeg har det lidt svært ved at formulere en problemformulering. Jeg har fagene samfundsfag A og engelsk B og emnet "Integration i England". Hvad kan en mulig problemformulering være? Har bare brug for hjælp til at starte et sted, for jeg kan altid bygge videre på et eksempel :)

På forhånd, tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. september 2015 af Arameo (Slettet)

Jamen er problemformuleringen ikke noget som lærerne skal give til dig? :) Hvis det er en SRO eller SRP?


Svar #2
17. september 2015 af Rezwan9 (Slettet)

Jo, men vil gerne have et eksempel på det, så jeg har en idé om, hvor jeg skal starte ;)


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. september 2015 af katr1997 (Slettet)

Du behøver jo ikke at skrive en fuldgyldig problemformulering. Skriv nogle stikord ned - måske en brainstorm, der indskærper, hvad din problemformulering skal centrere sig om.


Svar #4
18. september 2015 af Rezwan9 (Slettet)

Ret sikker på, jeg ikke spurgte dig :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. september 2015 af katr1997 (Slettet)

Nu spørger du jo på et åbent forum, så derfor tillod jeg mig at være så fræk at svare dig. Bare lige, hvis du er i tvivl :)

Brugbart svar (0)

Svar #6
18. september 2015 af LilanKahn (Slettet)

Find en samfundsfag opgave om integration, så vidt jeg husker betyder engelsk bare at man skal bruge engelske kilder i sin opgrave.


Svar #7
20. september 2015 af Rezwan9 (Slettet)

#5

Fair. Men din information er ret ligegyldig, eftersom det ikke er det, jeg spørger om :) Jeg ved udmærket godt, at jeg får tildelt en problemformulering, men jeg ville gerne vide, hvor jeg skulle starte, så jeg havde en idé om mit fokusområde

#6

Tak, god idé ;-) Fik også et par idéer af min samfundsfagslærer, så jeg ved i det mindste, at jeg ikke dør, før SRP-perioden overhovedet er begyndt


Brugbart svar (0)

Svar #8
25. april 2017 af fili1268 (Slettet)

en problemformulering formulere problem. der skal være en form for konflikt omkring emnet, man kan ikke lave en problemformulering hvis der ikke er et eller flere problemer med/omkring emnet 


Skriv et svar til: Problemformulering - Hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.