Debat

Kan man dø af rutchebaner?

17. september 2015 af Mallingg (Slettet)

Hej.

Overskriften lyder måske lidt logisk i forhold til om man kan dø af rutchebaner, hvilket man selvfølgelig godt kan hvis det går galt.

Men jeg vil vide om det er muligt at dø/tage skade ved konstant at blive udsat for det "sus/adrenalin-kick" man får på det højeste "droppunkt". Altså hvis man nu tager en vild forlystelse, der typisk starter ud med at man blive trukket op til et hvis punkt, for derefter at blive trukket hele vejen ned og videre gennem banen ved hjælp af tyngdekræften.

Hvis vi så finder det punkt hvor "suset" er størst, og siger at det punkt optræder igen og igen i fx 10 min, eller en evighed. Vil man så på et eller andet tidspunkt dø pga. manglende luft? (man kan normalt ikke trække vejret i et stykke tid når man er på vej ned) eller andre mentale påvirkninger?

Det er ikke noget der skal tages seriøst, men bare noget jeg kom til at tænke på :3

/Joachim


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. september 2015 af hesch (Slettet)

Der er nok flere der dør af motionsløb i skoven.

Disse "sus/adrenalin-kick" optræder ikke i en evighed. Rutchebaneføreren på Bakken er vel nærmest ved at kede sig ihjel efter de første 20 ture og oplever ikke disse kick. Pulsen er helt normal.


Skriv et svar til: Kan man dø af rutchebaner?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.