Andre fag

Finansiering Absolut og relativ afkast

20. september 2015 af 19051309 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej, jeg ville lige få defineret hvad absolut og relativ afkast er i faget finansiering. Håber i vil komme med eksempler som er relevant til faget så jeg kan benytte mig af det til min fremlæggelse


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. september 2015 af Stats

http://www.handelsinvest.dk/nyheder-mainmenu-30/nyheder-fra-handelsinvest-nyhedermenu-25/348-hedgeforeninger-er-ikke-investeringsforeninger.html

Absolut afkast: Afkastet er uafhængig af markedsudviklingen.
Relativ afkast: Afkastet er afhængigt af markedsudviklingen.

Se filmen fra UCAP: https://www.youtube.com/watch?v=xQ_8LpzwPpE
 

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
20. september 2015 af 19051309 (Slettet)

så tilfremlæggelsen kan jeg sige at Absolut afkast går ud på at minimere risikoen uafhængigt af markedsudviklingen hvor i relativ afkast er formålet at minimere risikoen afhængigt af markedsudviklingen så risikoen bliver formindsket for alle i markederne. Og derfor vil en finansierings mand benytte sig af Absolut afkast da han vil have formindsket sit risiko uafhængigt af markedet.

kan man sige sådan? eller kan du hjælpe mig med det?


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. september 2015 af Stats

Som jeg har forstået det, så er absolut afkast, det afkast du får ved at spille på én virksomhed. Som hvis du køber en Novo Nordisk aktie.

Ved relativ afkast, forstår jeg, at det er det samme som at spille på small cap, altså flere.

Den absolutte afkast for én virksomhed, hvor den relative afkast er fra flere virksomheder...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #4
20. september 2015 af 19051309 (Slettet)

okay hvordan kan man så investere på flere virksomheder på en gang? du skrev noget med small cap hvad er det


Svar #5
20. september 2015 af 19051309 (Slettet)

f.eks. lad os antage at man investerer på aktier.
I absolut afkast er man uafhængigt af markedet det vil sige man f.eks. kun har købt aktier fra nova nordisk og har fået en positiv profit på 20% i løbet af året.

i relativ afkast har man investeret på flere aktier. lad os sige nova nordisk og mærks. Du har en profit på 20% af nova og 0% af mærsk så vil din samlede profit være 10% og derfor vil en finansiering mand benytte sig af absolut afkast da muligheden for at have en høj proft er størst

er det forkert?


Skriv et svar til: Finansiering Absolut og relativ afkast

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.