Studievalg og videregående studie

Søg job som lærer?

21. september 2015 af fl0werpower

Kan én som jeg søge job som lærer? Jeg har nemlig lige afsluttet gymnasiet her i sommer og nu er jeg med mit sabbatår, hvor jeg skal forbedre mit arbejdserfaring. Jeg har kigget på en arbejdsannonce, hvor der stod, at de søger en lærer til at undervise i billedkunst og englesk (2 fag jeg havde i gymnasiet). Kan jeg søge om jobbet? Eller skal der stå 'vikar' i jobsannoncen før at en ufaglært kan søge? Jeg er lidt lost når det kommer til dette emne..


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Det kommer jo an på, hvad der står i jobannoncen?
- men som udgangspunkt; prøv prøv

 


Svar #2
21. september 2015 af fl0werpower

#1

Annoncen lyder:

"Balletskolen søger en dygtig lærer til undervisning i engelsk i 5. 7. og 8. klasse og evt. billedkunst i 4. og 5. klasse i perioden 19. oktober-6. november 2015. Skemaet indeholder 9 timers undervisning i engelsk (á 60 minutter) og 4 timers undervisning i billedkunst.Tirsdag er skemafri, og der vil evt. være mulighed for endnu en skemafri dag."


Brugbart svar (2)

Svar #3
21. september 2015 af MaibritG

Det vil jeg mene, at du kan. Det er trods alt en tidsbegrænset stilling med få ugentlige timer, så de forventer vel ikke, at en uddannet lærer vil tage så lidt timer. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #4
23. september 2015 af fl0werpower

3#

Tusind tak! :-)


Brugbart svar (0)

Svar #5
24. september 2015 af Jerslev

#3: Du ville nok være overrasket over, hvad mange nyuddannede lærere uden erfaring gør for at komme indenfor et sted.

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #6
24. september 2015 af MaibritG

#5, Et eller andet sted, skulle det ikke undre mig. Det er vel lige som humanister eller andre faggrupper, der arbejder gratis for at få "foden inden for".

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #7
24. september 2015 af Jegvedingenting

#0
Ja prøv. Man skal jo starte et sted :)

Skriv et svar til: Søg job som lærer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.