IT

Screenshot

23. september 2015 af Lapendio - Niveau: B-niveau

Hvordan tager jeg et screenshot på min pc?

Det skal være et snævret screenshot.


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. september 2015 af PeterValberg

Windows:   Windows tasten + s      hvorefter, du vil få mulighed for at afgrænse området

Mac:  Cmd + Shift + 4                     hvorefter, du vil få mulighed for at afgrænse området

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #2
23. september 2015 af Lapendio

#1

Godaften Peter.

Jeg har pc. Når jeg benyter windows-tasten + s, så kommer der et felt op hvor jeg skal søge efter noget. Men tak for dit svar, og håber på at du vil svare igen. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. september 2015 af PeterValberg

Selv bruger jeg Mac, men jeg mener, da bestemt, at Win + s aktiverer muligheden for et (afgrænset) screenshot,....måske det afhænger af Windowsversion og/eller om man har installeret OneNote...

Efter lidt Googleri :-) lader det til, at Windowstast + s virker fint med Windows 7

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #4
23. september 2015 af Lapendio

#3

Hej igen Peter

Jeg har Windows 8, hvad gør jeg så. Du er rigtig god til IT, det ved jeg.


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. september 2015 af PeterValberg

Det er jeg så ikke, - men det Google :-)

Se her .... det tog få minutter at finde det link via en Googlesøgning (prøv selv en anden gang)

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #6
10. oktober 2015 af StoreNord

Allerede i windows 7 havde man "Klippeværktøj".

Det kan startes ved at clicke, senere højre-clicke på windows-knappen i nederste venstre hjørne og skrive "Klippeværktøj".

Både i Win 7, 8 og 10! I Win8 kan man også bare gå på Startsiden og skrive "Klippeværktøj".

I Firefox på Ubuntu Linux kan jeg dog ikke anvende et .png billede her på Studieportalen uden at gemme det herhjemme først, hvorfor mon?


Brugbart svar (0)

Svar #7
20. oktober 2015 af Mawias

Hvis du har Paint (et meget enkelt og let brugeligt redigeringsprogram) så kan du bare trykke på knappen hvor der står, PrtSc. Formodenligt en forkortelse af print screen. Derefter vil der i venstre hjørne kunne trykke sæt ind. Herefter popper dit screenshot frem, og du kan let beskære det som du vil.

- - -

MMKJ


Brugbart svar (0)

Svar #8
20. oktober 2015 af StoreNord

#7

Tak for dit svar (hvis det er til mig, #6).

Men jeg har ikke Paint idet jeg jeg bruger Ubuntu istedet for Windows. Mig bekendt laver Paint bitmap-format, .bm?.

Jeg synes heller ikke det skulle være nødvendigt, at bruge noget så tungt.

Mine billeder er Portable Network Graphics, altså .png-filer (små filer).

Jeg tror dog mit problem ligger i at Firefox et for striks. Eller måske er det Ubuntu.

Jeg vedhæfter lige et eksempel:


Skriv et svar til: Screenshot

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.