Studievejledning

Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre

28. september 2015 af brugernavneteroptaget1 (Slettet)

Hejsa, lad mig komme lige til sagen: Jeg har et kæmpe problem, og det vedrører min uddannelse.

Jeg startede efter niende klasse på stx, men der gik jeg kun i en meget kort periode, hvorefter jeg skiftede over til en htx. Tingen er dog, at jeg er meget skoletræt, og desuden ved jeg ikke, hvad jeg vil efter htx'en. Jeg troede, at jeg ville synes godt om naturvidenskab og matematik, da det var sjovt nok i folkeskolen. Jeg har dog fundet ud af, at jeg ikke er så stærk i de fag, som jeg gik og troede. Lige pt. ved jeg virkelig ikke, hvad jeg skal gøre med alt det her, og det er derfor, jeg oprettede denne tråd - så jeg kan få nogle gode råd.

Mange tusinde tak på forhånd.


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. september 2015 af LilanKahn (Slettet)

Hvis du kan lide naturvidenskab og matematik hvad med en Eux som fx elektriker?


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. oktober 2015 af kiko12 (Slettet)

Hej, jeg ved ikke om dette vil hjælpe dig men måske.

Jeg har også været i samme situation, droppede ud af stx, tog grundforløbet på sosu, hvor jeg efterfølgende kom ind på en fuld Hf, dog havde jeg nogle private årsager så skiftede til fjernundervisning, og snart er jeg færdig med det hele. Ved godt det hele kan blive kringlet, men du kan sagtes klarer det, jeg ved ikke om det er samme situation du er i, som jeg engang var i. Dog synes jeg det er en god ide svar#1 har, men sørg nu for at gøre det du har lyst til, og ikke hvad andre synes.  Hvis du er super skoletræt , hvad med at tage en pause og prøve noget nyt?  fx. tog jeg grundforløbet på sosu, som et springbræt, det åbnede mig mere op, og gav mig glæden tilbage igen. Der er utrolige mange muligheder i dag, men det handler om hvad det er du føler for, og hvad du interessere dig for. Det er bare råd, du bestemmer selv hvad du vil gøre, tænkte bare at det er bedre jeg får skrevet, end aldrig.


Skriv et svar til: Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.